۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۰۱
کد خبر: 82896508
T T
۰ نفر
ارائه خدمات مستمر حمایتی برای درمان معتادان ضروری است

استاندار تهران گفت: دستگاه های مسئول و بخش های روانشناسی و مشاوره باید برای معتادان متجاهر اقدام و برای بازگشت این افراد به جامعه به عنوان سرمایه های كشور جدی تر عمل كنند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از استانداری تهران، محمد حسین مقیمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به آسیب های اجتماعی گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با همكاری همه دستگاه های عضو باید جدی تر وارد شده و فقط جمع آوری معتادان متجاهر در دستور كار نیست و حمایت روحی و روانی معتادان هم ضرورت دارد.
وی افزود: هریك از مدیران عضو شورا در ساماندهی معتادان جمع آوری شده مسئول هستند و تاكنون نیروی انتظامی، دستگاه قضا و بهزیستی به وظایف و مسئولیت خود عمل كردند.
استاندار تهران با تأكید براینكه شهرداری، سازمان تبلیغات، دانشگاه علوم پزشكی، ارشاد، صدا و سیما، فنی و حرفه ای و سایر دستگاه ها جدی تر باید در ساماندهی معتادان متجاهر وارد شوند تصریح كرد: از كنار موضوع معتادان متجاهر ساده عبور نكنیم و كار شورا فقط جمع آوری معتادان نیست.
مقیمی در ادامه سخنانش مشاوره معتادان پس از خروج از مراكز نگهداری را ضروری دانست و گفت: بخش های روانشناسی و مشاوره دستگاه ها باید برای معتادان اقدام كنند و برای بازگشت این افراد به جامعه به عنوان سرمایه های كشور عمل كنند.
وی ادامه داد: هریك از دستگاه های مسئول باید به بهزیستی كمك كند تا هریك از معتادان به زندگی و جامعه بازگردد و دوباره به اعتیاد رو نیاورد.
استاندار تهران گفت: شهرداری در سرای هر محله فضای اجتماعی خوبی ایجاد كرده است و باید از این ظرفیت ها استفاده شود.
مقیمی با بیان اینكه مجمع سلامت استان می تواند فضای فكری خوبی برای رفع آسیب ها به ویژه اعتیاد فراهم كند افزود: باید امكان حفظ سلامت معتادان بهبود یافته با هر اقدامی فراهم شود.
تهرام/6139//1348

سرخط اخبار جامعه