۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82884954
T T
۰ نفر

شهرك كربن قزوین با اشتغال 2هزار نفر احداث می شود

۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷
کد خبر: 82884954
شهرك كربن قزوین با اشتغال 2هزار نفر احداث می شود

قزوین-ایرنا- فرماندار بویین زهرا گفت كه شهرك صنعتی كربن استان قزوین با اشتغالزایی برای 2 هزار نفر در این شهرستان احداث می شود.

علی رحمانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توافق های اولیه با سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای این طرح انجام شده و شهرك صنعتی شال به عنوان محل اجرا درنظرگرفته شده است.
وی اظهار كرد: 90 هكتار زمین برای اجرای این طرح صنعتی بزرگ پیش بینی شده كه امسال به سرمایه گذار واگذار می شود.
فرماندار بویین زهرا با بیان اینكه با اجرای این پروژه صنعتی برای 2 هزار نفر به شكل مستقیم اشتغالزایی می شود، گفت: زیرساخت های مناسب در شهرك صنعتی شال از جمله آب،برق و گاز برای اجرای این طرح وجود دارد.
رحمانی با بیان اینكه فعال سازی این طرح صنعتی به رعایت الزامات محیط زیستی و وجود فاصله تعیین شده از شهرها منوط است كه همگی آنها در مكان در نظر گرفته شده مورد رعایت قرار می گیرند،اظهار كرد: محصول مربوط به این طرح كه نیاز صنعت كشور است هم اكنون از خارج وارد می شود بنابراین بهره برداری این طرح ارزآوری قابل توجهی را نیز به همراه خواهد داشت.
فرماندار بویین زهرا یادآور شد: محصول نهایی این واحد بزرگ تولیدی كه پس از راه اندازی با عنوان شهرك كربن فعالیت خواهد كرد در زمینه های مختلف صنعتی از جمله خودروسازی و عایق های حرارتی، لوله و لاستیك،مصالح ساختمانی، دارو و صنایع پزشكی كاربرد خواهد داشت.
كربن از عناصر شیمیایی موجود در طبیعت است كه در جدول تناوبی از آن با نشان c و عدد اتمی 6 یاد می شود.
شهرستان بویین زهرا محل اجرای طرح صنعتی كربن به مركزیت شهری به همین نام در جنوب شرقی استان قزوین قرار دارد.
3013

سرخط اخبار اقتصاد