۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82884489
T T
۰ نفر

قیمت طلا در بازارهای جهانی ركورد زد

۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ۱۱:۲۶
کد خبر: 82884489
قیمت طلا در بازارهای جهانی ركورد زد

تهران- ایرنا- قیمت طلا در بعدازظهر دیروز چهارشنبه در بازارهای جهانی ركورد زد و به بالاترین سطح از پنجم بهمن ماه (25 ژانویه) رسید.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز اعلام كرد كه قیمت طلا بعدازظهر روز گذشته در بازار كامكس آمریكا به هزار و 365 دلار و 23 سنت در هر اونس رسید و بالاترین ركورد خود در تقریبا دو ماه و نیم گذشته را تجربه كرد.
قیمت طلا در پایان معاملات دیروز بازار كامكس با 0.78 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به هزار و 356 دلار و 40 سنت رسید.
افزایش تنش ها در سوریه، تحریم های آمریكا علیه روسیه و جنگ تجاری میان آمریكا و چین عوامل این افزایش هستند.
صبح امروز، اما قیمت طلا اندكی كاهش پیدا كرد، ولی از ركورد دیروز فاصله چندانی نگرفت. قیمت آتی طلا در ساعت یك و 11 دقیقه بامداد امروز در بازار كامكس آمریكا، با 0.4 درصد كاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز به هزار و 355 دلار در هر اونس رسید. قیمت تحویل فوری طلا نیز در بازار لندن با 0.1 درصد كاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز به هزار و 351 دلار و 48 سنت رسید.
اعلام وضع تعرفه بر واردات آلومینیوم و فولاد از چین توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در روز دهم اسفندماه 1396 (اول مارس 2018)، آتش جنگ تجاری میان این دو كشور را روشن كرد.
چین روز یكشنبه 12 فروردین ماه در واكنش به اقدام آمریكا، تعرفه 128 كالای وارداتی از ایالات متحده را به میزان سه میلیارد دلار افزایش داد.
جمعه گذشته (17 فروردین ماه) نیز ترامپ گفت، تعرفه های جدیدی بر واردات كالا از چین وضع می كند.
تحلیلگران می گویند، جنگ تجاری میان دو قدرت برتر اقتصاد دنیا، موجب كاهش نرخ رشد اقتصادی جهان می شود.
رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه (20 فروردین) حمله ای هوایی به پایگاه تیفور سوریه انجام داد؛ به دنبال این حادثه، روسیه سفیر این رژیم در مسكو را برای دادن توضیح درباره حمله هوایی به سوریه احضار كرد.
این در حالی است كه انتشار خبری مربوط به حمله شیمیایی در «دوما» سوریه باعث شده است تا غرب تهدیدها را علیه سوریه افزایش دهد.
آمریكا كه روز 24 اسفند ماه گذشته (15 مارس) 19 فرد و پنج سازمان روسی ازجمله سرویس امنیتی این كشور را برای تلاش به منظور دستكاری در انتخابات سال 2016 آمریكا و حمله سایبری به این كشور تحریم كرد، اعلام كرده است كه احتمال دارد تحریم‌های دیگری علیه مقامات دولتی روس وضع كند؛‌ تحریم هایی كه دسترسی این افراد به سامانه‌های مالی ایالات متحده آمریكا را محدود خواهد كرد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1063**1834
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد