۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۹:۱۰
کد خبر: 82872666
T T
۰ نفر
35 درصد زندانیان آذربایجان غربی جذب فعالیت های فرهنگی شدند

ارومیه- ایرنا- مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی با اشاره به اثرگذاری فعالیت های فرهنگی صورت گرفته در زندان های استان گفت: 35 درصد محكومان در زندان های استان طی سال 1396 به فعالیت های فرهنگی و تربیتی جذب شده اند كه این امر در سال های گذشته بی نظیر بوده است.

میرعلی اكبر بنی هاشمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جذب بالا نشان دهنده اهمیت فعالیت های فرهنگی و تربیتی سازمان زندان ها و اجرای برنامه های دینی، فرهنگی و آموزشی در بین زندانیان است.
وی اظهار كرد: زندانیان محصول تربیت نادرست خانواده و جامعه هستند و در صورتی كه این تربیت در خانواده و جامعه بهبود یابد، شاهد كاهش وقوع جرم در جامعه و همچنین كاهش بازگشت دوباره زندانیان به حبس خواهیم بود.
وی بیان كرد: وجود خلا علمی، آگاهی و فرهنگی در كنار فقر اعتقادی مهمترین مشكل زندان های استان است كه این خلا را می توان با تلاش مستمر روحانیون و مسئولان فرهنگی پر كرد كه در این باره اقدامات بسیار زیادی انجام شده و نزدیك به 50 روحانی در حال حاضر به تربیت دینی زندانیان مشغول هستند.
مدیر كل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح های معنوی، آموزشی، اصلاحی و تربیتی، میزان بروز تخلف در داخل زندان های استان به ویژه زندان مركزی ارومیه نیز 60 درصد كاهش یافته كه نشان دهنده موفقیت این طرح هاست.
بنی هاشمی افزود: اجرای صحیح برنامه های فرهنگی در دستور كار این نهاد حمایتی قرار دارد كه در این راستا بیش از 70 درصد زندانیان در نمازهای روزانه شركت می كنند در حالی كه یكی از علت های بروز بزه توسط این افراد، بی اطلاعی از فلسفه نماز بود.
وی اظهار كرد: در حال حاضر كلاس های آموزشی از مقطع نهضت تا دیپلم در زندان ها وجود دارد و تعدادی نیز دانشجوی كارشناسی و مقاطع تكمیلی در زندان های استان وجود دارند كه با هماهنگی مسئولان مرتبط تحصیل خود را ادامه می دهند.
وی ادامه داد: علاوه بر آن، 150 نوع كلاس حرفه آموزی در زندان های آذربایجان غربی راه اندازی شده تا علاوه بر آموزش مستمر این مددجویان، زمینه اشتغال و درآمدزایی آنان فراهم شود.
به گزارش ایرنا، با رویكرد جدید سازمان زندان ها، اقدامات تامینی تربیتی در صدر فعالیت های این نهاد در كشور قرار گرفته و در ماه های اخیرنتایج بسیار ارزشمندی در آذربایجان غربی داشته است.
8137/2093

سرخط اخبار استان‌ها