۶ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰
کد خبر: 82871412
T T
۰ نفر
روحانی: همه قوا بر ضرورت وحدت و انسجام داخلی تاكید كردند

تهران - ایرنا – رییس جمهوری تاكید كرد: همه قوا بر این تأكید داشتند كه امروز وحدت و انسجام داخلی بیش از هر زمان دیگر برای ما یك ضرورت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در پایان جلسه سران قوا و در نشست خبری مشترك با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، در جمع خبرنگاران با تبریك سال جدید هجری شمسی به ملت بزرگ ایران، اظهار كرد: خوشحالم در روزهای اولیه سال، نخستین جلسه سران سه قوه در سال جاری برگزار شد.
وی با بیان اینكه در این جلسه بحث‌های خوبی راجع به تحولات داخلی و بین‌المللی مطرح شد، افزود: همه قوا بر این تأكید داشتند كه امروز وحدت و انسجام داخلی بیش از هر زمان دیگر برای ما یك ضرورت است و حل معیشت مردم، كارگران، روستائیان عزیز و همه كسانی كه باید به زندگی آنان از لحاظ اقتصادی بیشتر رسیدگی شود، مورد تأكید جلسه بود.
رییس جمهوری با اشاره به اینكه در سال جاری تولید ملی به عنوان اساس مطرح است، خاطرنشان كرد: دولت بر توسعه اشتغال و مبارزه با فقر به عنوان دو اصل تأكید دارد كه در بودجه تقدیمی مجلس هم بر همین دو اصل تأكید شده است.
روحانی با اشاره به اینكه نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از كالای ایرانی نیز یكی دیگر از موضوعات جلسه امروز سران قوا بود، گفت: كمك به تولیدات داخلی، بالا بردن كیفیت تولیدات داخلی كه توان و قدرت رقابت كافی داشته باشند، بازاریابی مناسب در منطقه و جهان برای كالاهای ایرانی، فرهنگ سازی لازم در این زمینه و همچنین كنترل واردات بی‌رویه و بویژه مبارزه با قاچاق كالا می تواند به عنوان اصولی باشد كه به تولیدات داخلی ما كمك كند.
وی افزود: البته امسال، سالی است كه از لحاظ بارندگی در كل سال آبی نسبت به سال گذشته مشكلات و كمبودهایی وجود دارد كه در این زمینه هم باید صرفه‌جویی‌های لازم انجام گیرد، الگوهای كشت تغییر كند و بتوانیم با آب كمتر، محصولات زراعی خودمان را ان‌شاء الله آن مقداری كه نیاز كشور است با برنامه‌ریزی دقیق‌تری ، تولید كنیم.
رییس جمهوری بررسی مسایل منطقه ای را یكی دیگر از موضوعات مورد بحث در این جلسه عنوان كرد و افزود: روابط با كشورهای منطقه از لحاظ سیاسی، امنیتی و اقتصادی برایمان حائز اهمیت است از این رو در آغاز امسال به سه كشور منطقه سفر خواهم داشت و امیدواریم در این سفرها روابط ایران با كشورهای همسایه و این سه كشوری كه خواهم رفت، روابط مستحكم‌تری شود و معضلاتی كه در منطقه است بتوانیم حل كنیم و منطقه ما به سمت ثبات و امنیت بیشتر حركت كند.
روحانی ادامه داد: به زودی در تركیه اجلاسی با حضور سران سه كشور، تركیه،‌روسیه و ایران برای مسأله آینده و امنیت سوریه و مسایل نوع‌دوستانه در سوریه خواهد بود كه امیدوارم گامی در این زمینه بتوانیم برداریم و اساساً بتوانیم روابط بهتری با منطقه و جهان داشته باشیم.
وی افزود: تغییراتی كه امروز در جهان است، بی‌تردید نمی‌تواند در مسیر ثبات و امنیت كشور، تولیدات و وحدت كشور، تأثیر سویی داشته باشد و دولت با همكاری دو قوه دیگر برنامه‌های لازم را برای امسال و آینده كشور، تنظیم خواهد كرد.
سیام**9314**1553
۰ نفر