۳ فروردین ۱۳۹۷، ۲۲:۵۵
کد خبر: 82869883
T T
۰ نفر
حمایت از كالای ایرانی ضامن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است

تهران - ایرنا- مرتضی لطفی مدیرعامل شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر انقلاب با عنوان « حمایت از كالای ایرانی» گفت: امروز آحاد جامعه در یكی از بزنگاه های مهم تاریخی اقتصاد ملی قرار دارند تا با ترجیح و انتخاب محصولات ایرانی، از تولید ملی حمایت كنند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی مرتضی لطفی تصریح كرد: مردم باید از تولیدات داخلی و تولیدكنندگان كالای با كیفیت ایرانی حمایت كنند.
وی افزود: تولید كنندگان نباید از این موضوع سوء استفاده كرده و ایرانیان نیز باید عرق ملی نسبت به كالاهای داخلی داشته باشند.
مدیرعامل شستا بااشاره به اینكه نیاز به 'نهضت ارتقای كیفیت' در تولیدات داخلی داریم خاطر نشان كرد: اگر این امر مورد توجه قرار گیرد، خود به خود مردم به مصرف كالای ایرانی راغب تر می شوندوبی شك اكسیر حیات بخش اقتصاد ایران، توجه همگان به افزایش كیفیت تولید ملي است.
وی یاد آورشد: هیچ كشوری به توسعه نرسیده مگر آنكه مردم آن كشور مصمم شدند كه از كالاهای تولیدی كشور خود استفاده كنند.
لطفی گفت: در سایه این حمایت ملي و بوجود آوردن بستر و زمینه مناسب براي سرمایه گذاري جدید و حفظ سرمایه گذاري هاي موجود با توجه به بازسازي و نوسازي و رقابتي ساختن آنها می توان به آینده كشور و اشتغال پایدار و منافع ملي، احساس نشاط و سرزندگي جوانان و رضایت مصرف كنندگان، امید بست.
وی با بیان اینكه هر نوع مانعی كه بر سر راه تولید است باید رفع شود، افزود: باید امنیت سرمایه‌گذاری، شغلی و مسائلی كه مربوط به تولید است، تأمین شود كه مجموعه این‌ها می‌تواند به تولید درست منجر شود.
وی تصریح كرد :حمایت از كالای ایرانی راهبردی است كه همه مردم كشور باید آن را در سال 1397 پیگیری كنند تا چرخ بنگاه‌های كوچك و متوسط بیشتر به حركت دربیاید و شكوفایی اقتصادی را برای كشور حاصل كند،این امر قطعا می‌تواند اشتغال زایی را برای جوانان كشور در پی داشته باشد.
لطفی ادامه داد: حمایت از تولید و كالای ایرانی در دو سطح، یكی نظام تصمیم گیر برنامه ریز، سیاست گذار و قانون گذار كه به تولید جهت می دهد باید در خصوص مسایل مختلف ازجمله امنیت سرمایه گذاری در تولید ،تثبیت نرخ ارز، تامین تكنولوژی و ماشین الات روز، حذف قوانین موازی و دست و پاگیر و موانع توسعه كسب و كار بكوشد و در سطح دوم به مشاركت مردم برای تحقق برنامه ها بر می گردد، منشا ایجاد شغل و رفاه ملی از تولید ملی و داخلی حاصل می شود بر این اساس باید اراده مردم برای تولید كالای داخلی افزایش یابد و موانع تولید نیز برداشته شود.
وی پیرامون نقش رسانه ها نسبت به تحقق این شعار، گفت: رسانه‌ها وظیفه دارند مردم را به استفاده از كالاهای داخلی تشویق كنند و فرهنگ استفاده از كالاهای داخلی را در بین مردم گسترش دهند و این نكته را در جامعه جا بیندازند كه اگر جنس ایرانی از لحاظ كیفیت كمی پایین‌تر از مشابه خارجی خود است اما برای حمایت از كارگران باید از آن استفاده كنیم تا تولیدكنندگان بتوانند در ازای این حمایت ما نسبت به افزایش كیفیت كالای خود اقدام كنند.
وی در ادامه اظهاركرد: مردم وظیفه دارند هنگامی كه به بازار مراجعه می‌كنند در صورت وجود جنس ایرانی از آن استفاده كنند و اولویت خود را جنس خارجی قرار ندهند و این را بدانند كه همین خرید جنس ایرانی زمینه اشتغال جوانان را فراهم می كند.
مدیر عامل شستا تصریح كرد: روشن است كه این مردم هستند كه می‌توانند با حمایت فراگیر خود از كالاهای ایرانی و تولید ملی به كمك رونق و پویایی حوزه اقتصاد بیایند. اكنون تورم و بیكاری دو معضل آسیب‌رسان در حوزه اقتصاد كشور هستند كه عموم مردم با حمایت قاطعانه خود از تولیدات ملی و كالاهای ایرانی می‌توانند از نقش آفرینی بی‌بدیلی در حل آن‌ها برخوردار باشند
وی تاكید كرد: بدون تردید آینده اقتصاد ایران با مشاركت آگاهانه و حمایت‌های فراگیر مردم از تولیدات داخلی و كار و تلاش جهادی و مضاعف مسئولان كاملاً روشن و امید‌بخش است.
لطفی افزود: شستا براي تحقق این امر از هیچ كوششي فروگذار نخواهد كرد و سال ١٣٩٧ را به فضل الهي با همكاري همه هلدینگ ها و شركت های تحت پوشش و متخصصان و جوانان دانشمند و نهادهاي دانش بنیان و همكاري همه جانبه سایر مجموعه ها بویژه دولت ، بانك ها، گمرك، امور مالیاتی، مجلس شورای اسلامی، دستگاه قضایی، مبارزه با فساد و قاچاق، به سال كار و تلاش مجاهدانه در صیانت ازتولید ملي و ارتقای سطح كمي و كیفي آن و سال فتح بازارهاي هدف، براي جذب و نفوذ كالاي ایراني بدل خواهیم ساخت تا انشاالله 'خرید كالای ایرانی انتخاب پر افتخار براي همه ایرانیان' ، پایدارتر و استوارتر باقی باقی بماند.
شبس*اجتمام ** ٧٢٦٨ *شبس*1488 **
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه