۲ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۴۱
کد خبر: 82868690
T T
۰ نفر

پارسال 56 موقوفه در گيلان ثبت شد

۲ فروردین ۱۳۹۷، ۸:۴۱
کد خبر: 82868690
پارسال 56 موقوفه در گيلان ثبت شد

آستارا - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه گيلان گفت: 56 موقوفه به ارزش 400 ميليارد ريال سال گذشته در استان به ثبت رسيد و شمار آنها به پنج هزار موقوفه با 22 هزار رقبه افزايش يافت.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ايرنا ، حجت الاسلام ستار عليزاده در بازديد از طرح آرامش بهاري حرم امام زادگان آستارا افزود: وقف، سرمايه تمام نشدني دنياي اسلام و گنجينه رفع نيازهاي مردم است و بايد فرهنگ آن در جامعه ترويج يابد.
وي بيان كرد: طرح آرامش بهاري براي هشتمين سال پياپي در 259 بقعه متبركه گيلان اجرا مي شود و هدف از آن، تبديل بقاع متبركه به قطب هاي فرهنگي است.
وي اظهار كرد: 200 مبلغ بومي و اعزامي از قم و سه هزار خادم و كارشناس فرهنگي در طرح هاي آرامش بهاري مشاركت مي كنند و 70 خيمه معرفت نظير غرفه كودكان، پاسخ مسائل شرعي، مشاوره خانواده و واقف باشيم برپا شده است.
عليزاده معرفي سبك زندگي ايراني اسلامي و خدمات رساني به گردشگران را از هدف هاي طرح آرامش بهاري عنوان و خاطرنشان كرد: همكاري مسئولان و خيران جهت توسعه و عمران 941 بقعه متبركه استان گيلان و به خصوص بقعه امام زادگان ابراهيم و قاسم (ع)آستارا ضروري است.
امامزادگان ابراهيم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسي كاظم (ع) هستند و در سال 253 هجري قمري در راه ترويج اسلام به شهادت رسيده اند و مزار مقدس آنها در هفت كيلومتري جاده آستارا به رشت واقع است.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها