۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۲۲:۲۸
کد خبر: 82867327
T T
۰ نفر
فرماندار صومعه سرا: رسانه ها هشدار فرهنگي را پيوست اخبار خود كنند

رشت - ايرنا - فرماندار شهرستان صومعه سرا گفت: رسانه ها هشدارهاي فرهنگي را پيوست اخبار خود كنند و از اين طريق، در امور فرهنگي تاثيرگذاري بيشتري داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ايرنا علي فتح اللهي عصر دوشنبه در نشستي با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش خود را براي ايجاد هماهنگي و پيشرفت كارها بكار گرفته ايم و در يك فضاي كاري تقسيم بندي شده ، در توسعه شهرستان از توان نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي استفاده كرده ايم .
فتح اللهي با اشاره اقدامات عمراني و اجرايي طي يك سال گذشته افزود: چهار پروژه بزرگ سد لاستيكي ، كمربندي تولمشهر، اورژانس و چهار خطه شدن محور فومن - پونل با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان در حال اجراست .
وي با اشاره به اينكه بسياري از كارهاي عمراني و فرهنگي در زمينه امور ترافيكي و تفكيك زباله انجام مي شود، افزود: بدليل نداشتن پيوست و هشدار فرهنگي، شاهد بسياري از مشكلات در حوزه هاي ترافيك، تصادفات، انباشت زباله و ... هستيم.
فرماندار صومعه سرا تالاب و منطقه هفت دغنان را دو گنجينه سرمايه گذاري در شهرستان دانست و گفت: اقدامات مناسبي براي تحويل منطقه هفت دغنان و گسكر به سرمايه گذاران در سال آينده انجام شده است .
وي با اشاره به اينكه لايروبي رودخانه هاي منتهي به تالاب از مسير سياه درويشان در حال انجام است، اظهار داشت : مجوز عملياتي شدن گردشگري در 10 نقطه از مناطق تالابي دريافت شده كه نويد بزرگي براي تقويت گردشگري در منطقه است.
در پايان اين نشست، از خبرنگاران شهرستان صومعه سرا تجليل شد.

** اجراي طرح نوروزي آرامش بهاري در 16 بقعه متبركه شهرستان صومعه سرا
عزيز خادم شريف رئيس اداره اوقاف و امور خيريه صومعه سرا گفت : امسال هشتمين سال اجراي طرح آرامش بهاري در آستان مقدس امامزادگان است و اين مراسم در جوار 16 بقعه متبركه شهرستان همراه با برنامه‌هاي فرهنگي آغاز مي‌شود و تا 14 فروردين ادامه دارد.
وي همچنين از اعزام 17 روحاني كارشناس و مبلغ ديني به بقاع متبركه شاخص اين شهرستان در ايام تعطيلات نوروزي خبر داد و گفت: 10 نفر از روحانيون از قم اعزام مي شوند و برگزاري نماز جماعت و بيان احكام ديني در دستور كار آنان است.
خادم شريف اظهار داشت: گسترده شدن سفره هفت سين نوروزي، برپايي نمايشگاه محصولات فرهنگي و تبليغ ديني، اسكان زائران، ايجاد فضاي مناسب براي زائران، برگزاري نمايشگاه آرامش بهاري و مسابقات فرهنگي، پخش و توزيع بروشور امامزادگان و تأمين امنيت در بقاع متبركه از فعاليت‌هاي ستاد نوروزي اداره اوقاف شهرستان در نوروز است.
وي يادآور شد: با توجه به همزماني ايام شهادت امام هادي با لحظه تحويل سال نو، طنين‌انداز شدن صلوات خاصه امام رضا(ع)، قرائت قرآن، سرود، سخنراني‌هاي مذهبي، قرائت دعاي تحويل سال، قرائت زيارت آل‌ياسين و پخش زنده پيام نوروزي مقام معظم رهبري از برنامه‌هاي لحظه تحويل سال در جوار امامزادگان است.
شهرستان صومعه سرا با وسعتي حدود 564 كيلومتر مربع و سه بخش مركزي ، تولمات و سردارجنگل در 25 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع شده و افزون بر 140 هزار نفر جمعيت و 63 بقعه متبركه ، 12 بقعه شاخص، بيش از 230 مسجد، نزديك به 2هزار رقبه و 103 مورد موقوفه دارد.
7292/2007

سرخط اخبار استان‌ها