۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۵۰
کد خبر: 82867312
T T
۰ نفر

سوریه خواستار خروج فوری ارتش تركیه از عفرین شد

۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۵۰
کد خبر: 82867312
سوریه خواستار خروج فوری ارتش تركیه از عفرین شد

تهران- ایرنا- دمشق با محكوم كردن اشغال عفرین توسط تركیه، خروج فوری ارتش این كشور را از این شهر خواستار شد و اعلام كرد كه اشغال عفرین عملی غیرقانونی و مغایر با مبانی و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین الملل است.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از شبكه خبری روسیا الیوم، وزارت امور خارجه سوریه در نامه هایی به دبیر كل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خاطرنشان كرد كه سوریه اشغال عفرین از سوی تركیه را محكوم می كند و از نیروهای متجاوز می خواهد هرچه سریع تر از خاك سوریه خارج شوند.
وزارت خارجه سوریه افزود كه اقدامات و تجاوزات تركیه نه تنها زندگی شهروندان و تمامیت ارضی سوریه را تهدید می كند بلكه باعث ادامه جنگ علیه سوریه و خدمت به تروریسم و حامیان آن می شود و تهدید كننده امنیت و صلح در منطقه و جهان است.
ارتش تركیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشكار به خاك سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز كرده است.
دولت سوریه نیز با اشغالگری خواندن اقدام دولت تركیه در انجام عملیات نظامی در منطقه عفرین و سایر مناطق شمال سوریه، خواستار خروج نیروهای ارتش این كشور از خاك خود شده است.
نقض حاكمیت ملی سوریه و نیز حضور نظامی در خاك سوریه بارها توسط مجامع جهانی و دولت های بی طرف محكوم شده و حتی مخالفت هایی را در داخل تركیه به دنبال داشته به طوری كه تا كنون بیش از یكهزار نفر از مخالفان این عملیات توسط دولت تركیه بازداشت شده اند.
شبد**1480**9122
۰ نفر