۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸
کد خبر: 82867104
T T
۰ نفر
350 هزار جلد كتاب طي سال جاري در قم به امانت داده شد

قم- ايرنا- مديركل كتابخانه هاي عمومي استان قم گفت: از ابتداي سال جاري تا 25 اسفندماه، 350 هزار جلد كتاب به اعضاي كتابخانه هاي عمومي قم امانت داده شد.

حجت الاسلام اميرعطاءالله جباري روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: بيشترين كتاب هايي كه به امانت داده شده در حوزه ادبي از جمله شعر، رمان و داستان بود كه مورد استقبال اعضاي كتابخانه هاي عمومي قرار گرفت.
وي افزود: در حال حاضر 23 كتابخانه عمومي و 16 كتابخانه مشاركتي در استان قم فعال است كه 20 هزار تن عضو فعال كتابخانه هاي عمومي استان هستند.
وي با بيان اين كه 500 هزار عنوان كتاب در مخازن كتابخانه هاي عمومي قم وجود دارد گفت: يك صد عنوان نشريه در موضوع هاي مختلف علمي، فرهنگي، اجتماعي، آموزشي، خانواده، اقتصادي و ساير موارد نيز موجود است.
جباري ادامه داد: 100 كتابدار نيز در بخش كتابخانه هاي عمومي استان قم فعال هستند كه علاقه مندان و مراجعه كنندگان را راهنمايي مي كنند، همچنين در كتابخانه هاي عمومي برنامه هاي مختلفي از جمله نقد كتاب، نشست كتابخوان، كانون ادبي، شعرخواني، بازديد دانش آموزان از كتابخانه ها، جمع خواني، قصه خواني، مسابقات، كارگاه نقاشي، خلاصه نويسي كتاب ها و ساير موارد اجرا مي شود.
وي با بيان اين كه بخش كودك در همه كتابخانه هاي عمومي استان قم فعال است گفت: بيش از سه هزار تن از كودكان در اين بخش ها عضو هستند و كتاب به امانت مي برند ضمن اين كه در محيط كتابخانه نيز فضاي نقاشي، قصه خواني و مسابقه برگزار مي شود.
جباري خاطر نشان كرد: فرهنگ كتابخواني بايد از سنين پايين مورد توجه قرار گيرد تا سطح كتابخواني در جامعه ارتقا يابد.
وي همچنين از تكميل كتابخانه عمومي شهداي نوبهار در قم خبر داد و گفت: اين كتابخانه با 2 هزار و 400 مترمربع زيربنا در اين منطقه كه فاقد كتابخانه عمومي بود با پيشرفت فيزيكي بيش از 90 درصدي در حال احداث است كه تا كنون 30 ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.
وي افزود: تكميل و تجهيز اين كتابخانه تابستان سال 97 صورت مي گيرد، همچنين بر اساس نياز استان قم، كتابخانه عمومي توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي قم در خيابان امام خميني(ره) با مساحت سه هزار متر مربع از اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي در سال 89 به قم تامين هزينه شده است كه اميدواريم سال 97 به بهره برداري برسد.
مديركل كتابخانه هاي عمومي استان قم تاكيد كرد: قم بر اساس آمار جمعيتي استان و سرانه مطالعه نيازمند ساخت پنج كتابخانه استاندارد در مناطق مختلف به ويژه پرديسان با همكاري دستگاه هاي فرهنگي و خيران است، پرديسان در حال حاضر كتابخانه عمومي ندارد.
پرديسان در منطقه هشتم شهرداري و در جنوب غربي شهر قم واقع شده است، اين منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسكن و شهرسازي وقت تاسيس و در سال 1390 به يكي از مناطق شهرداري قم تبديل شد.
وي از برپايي ايستگاه مطالعه در ميدان آستانه قم از اول تا 15 فرودين ماه 97 نيز خبر داد و گفت: در اين ايستگاه كتاب هاي مختلف براي مطالعه زائران در نظر گرفته شده است تا بتوانيم از اين طريق فرهنگ كتابخواني را در جامعه ارتقا بخشيم.
وي خاطرنشان كرد: امسال نيز طرح «كتاب عيدي دهيم» را در همين راستا اجرايي كرده ايم.
8138 / 1175

سرخط اخبار استان‌ها