۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۰۸
کد خبر: 82860607
T T
۰ نفر

آبشار سراب بزمان چشم انتظار مسافران نوروزی است

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۸:۰۸
کد خبر: 82860607
آبشار سراب بزمان چشم انتظار مسافران نوروزی است

زاهدان - ایرنا - بخشدار بزمان شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آبشار سراب بزمان با بیش از هفت متر ارتفاع به عنوان یكی از مكان های دیدنی و جذاب گردشگری این استان چشم انتظار مهمانان و مسافران نوروزی است.

عباس داوودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آبشار سراب بزمان ایرانشهر مكانی دیدنی و جذاب برای گردشگری در منطقه است و همواره شاهد حضور مردم برای سپری كردن اوقات فراغتشان در این مكان هستیم.
وی افزود: آبشارها، یكی از جلوه های خاص عظمت الهی هستند كه ناخودآگاه هر بیننده ای را به خود جلب می كنند.
وی گفت: آبشار سراب واقع در 150 كیلومتری ایرانشهر از ارتفاعات كوه های بزمان به ویژه كوه خضر سرچشمه می گیرد به طوری كه صدای دلنشین آب و پراگندگی قطرات بر اثر برخورد آب و سنگ، بازی ماهی ها و خرچنگ ها و در انتظار نشستن مارها برای شكار ماهیان منظره ای زیبا از جلوه های خاص عظمت الهی را در كنار این آبشار به نمایش گذاشته است.
بخشدار بزمان گفت: آبشار سراب در بستر رودخانه سرابدوك به صورت طبیعی به وجود آمده است.
وی افزود: این آبشار با ارتفاع بیش از هفت متر بر اثر فرسایش آبی به وجود آمده و مكانی بسیار دیدنی و جذاب برای گردشگران به ویژه مسافران نوروزی در جنوب استان به حساب می آید.
وی خاطر نشان كرد: آب آبشار سراب پس از مشروب كردن زمین های پایین دست به دشت جازموریان در شهرستان دلگان می ریزد.
وی اظهار داشت: آبشار سراب به عنوان یكی از بدیع ترین مناظر منطقه در 50 كیلومتری بزمان واقع شده است.
داوودی گفت: با توجه به اینكه آبشار سراب در تمام فصول سال فعال است می توان با برنامه ریزی مناسب زمینه حضور گردشگران را در این منطقه فراهم كرد.
به گزارش ایرنا بخش بزمان در 100 كیلومتری ایرانشهر و این شهرستان در 335 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**3213

سرخط اخبار استان‌ها