۲۱ اسفند ۱۳۹۶، ۲۱:۲۵
کد خبر: 82860436
T T
۰ نفر
كرباسيان: بخشي از چالش ها با هم انديشي دولت و بخش خصوصي حل شده است

تهران- ايرنا- وزير امور اقتصادي و دارايي، گفت: بخشي از مشكلات اقتصادي و مسائل دولت در جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي حل شده و يا در حال حل شدن است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «مسعود كرباسيان» شامگاه يكشنبه در آخرين نشست شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي در سال 1396، قوانيني نظير «بهبود فضاي كسب و كار» و «رفع موانع توليد» را از جمله دستاوردهاي اين شورا ذكر كرد.
وي اضافه كرد: پس از ابلاغ بودجه 1397 كل كشور، لازم است شوراي گفت و گو در جلسه بعدي خود سياست هاي سال 97 را بر اساس برآورد رشد اقتصادي و نرخ هاي سود تعيين و راهكارهاي عملي براي آنها تبيين كند.
وزير اقتصاد در مورد نرخ اوراق مشاركت در سال آينده نيز اعلام كرد: بايد در ابتداي سال آينده براي كل سال تصميم گيري شود و نرخ سود اوراق را كاهش داده و نظام مند كنيم تا بخش خصوصي بتواند مبتني بر آن برنامه ريزي كند.
به گزارش ايرنا، هفتاد و پنجمين نشست شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي، آخرين نشست اين شورا در سال جاري بود.
در اين نشست، مجتبي خسروتاج معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، غلامحسين شافعي رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي ايران، جعفر سرقيني معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت، عزيز اكبريان رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس، حميدرضا فولادگر رئيس كميسيون حمايت از توليد و اصل 44 قانون اساسي، شاپور محمدي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار ايران و «محمد رضا پورابراهيمي» رئيس كميسيون اقتصادي مجلس حضور داشتند.
«تصويب اصلاحيه دستورالعمل تشكيل و نحوه اداره جلسات شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي» و «پيگيري مصوبه شوراي گفت و گو در خصوص بررسي مشكلات اسناد خزانه اسلامي و اوراق مشاركت» موضوعات پيش از دستور شوراي گفت و گو بود.
دستور جلسه اين نشست شوراي گفت و گو نيز بررسي مكانيسم عرضه و تعيين قيمت محصولات فولادي (ورق گرم) در بورس و خارج از بورس كالا بود.
شبك**9189**3404
۰ نفر