۱۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۱۷
کد خبر: 82849468
T T
۰ نفر
اعطای مدرك مشترك دانشگاه آزاد و دانشگاه های آلمان در آینده نزدیك

تهران - ایرنا- سرپرست اداره كل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در زمینه همكاری های بین المللی، تفاهم‌نامه ای بین واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی و سه دانشگاه از ایالت تورینگن آلمان منعقد شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا شیخ عطار با تاكید بر اهمیت روابط علمی بین دو كشور ایران و آلمان، به سوابق تاریخی ایران، توانایی های فناوری آلمان، حسن رابطه دو كشور در یك قرن و نیم گذشته و نبودن پیشینه استعماری آلمان در ایران اشاره كرد.
وی با اشاره به سیاست های اداره كل بین الملل دانشگاه آزاد برای گسترش فعالیت ها در منطقه، گفت: اكنون بیش از 9هزار دانشجوی خارجی در واحدهای دانشگاه آزاد تحصیل می كنند و بیش از 2هزار دانشجو نیز در واحدهای دانشگاه آزاد خارج از كشور مشغول تحصیل هستند و ما بنا داریم با سیاست هایی این تعداد را افزایش دهیم.
شیخ عطار با بیان اینكه در راستاری همكاری های بین المللی مقرر شده مدرك مشترك بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های كشوری مانند آلمان صادر شود، تصریح كرد: در همین زمینه تفاهم‌نامه ای بین واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد اسلامی و سه دانشگاه از ایالت تورینگن آلمان منعقد شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: همكاری ها در زمینه تبادل استاد و دانشجو بخصوص برای دوره های تحقیقاتی بین كشور ایران و دانشگاه های آلمان به عنوان یك فرصت مناسب، مد نظر قرار خواهد گرفت.
مراسم «روز علم ایران و آلمان» با هدف شناخت دقیق از روند علمی و فعالیت های دو كشور و همچنین همكاریابی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دو كشور، هفته گذشته با حضور نمایندگان بیش از 150 دانشگاه و نهاد علمی كشور در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

** تشكیل كارگروه مستندسازی و تثبیت مالكیت دانشگاه آزاد
رئیس مركز عمرانی، املاك و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی از شكل گیری كارگروه مستندسازی و تثبیت مالكیت در دانشگاه خبر داد.
اقبال شاكری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای املاك، دارایی ها و ساختمان های ارزشمندی است كه به همت مسئولان تاكنون فراهم شده و باید از این ظرفیتها برای توسعه فعالیتهای آموزشی و پژوهشی و درآمد پایدار استفاده شود.
وی با اشاره به جمع آوری و راستی آزمایی اطلاعات مربوط به املاك و مستغلات دانشگاه آزاد در سامانه جامع املاك، خاطرنشان كرد: این سامانه تمامی اطلاعات املاك، زمین ها و دارایی تمام واحدهای دانشگاهی در سراسر كشور را جمع آوری، ثبت و راستی آزمایی می كند.
شاكری با بیان اینكه بیش از 70 درصد املاك دانشگاه آزاد اسلامی دارای سند قطعی هستند، اظهار كرد: مستندسازی سایر املاك و مستغلات با اولویت بندی آنها به صورت مستمر و پیوسته در دستور كار است.
وی از شكل گیری كارگروه مستندسازی و تثبیت مالكیت در هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: این كارگروه متشكل از مسئولانی از وزارت راه، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، كانون سردفتران و مشاوران و مسئولان دانشگاه است كه درخصوص نحوه اخذ سند و مسائل حقوقی املاك و مستغلات تصمیم سازی می شود.

** انتصاب رئیس، دبیر و اعضای شورای برون مرزی
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در احكامی جداگانه، رئیس، دبیر و اعضای شورای برون مرزی این دانشگاه را منصوب كرد.
طی این احكام علیرضا شیخ عطار به عنوان عضو و رئیس و حسین ابراهیمی به عنوان عضو و دبیر شورای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند.
همچنین در این احكام كه از سوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده است، علیرضا رهایی، محمد صادق ضیائی، محمد عبداله خانی، ابوالفضل شمس، سید حسین طباطبایی اصل و محمد تقی ترابی به عنوان اعضای شورای برون مرزی دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند.

** برگزاری مراسم یاد بود سانحه هوایی
مراسم یادبود و گرامیداشت همكاران و سه دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی كه در سانحه هوایی پرواز تهران - یاسوج جان باختند، فردا (یكشنبه) سیزدهم اسفند از سوی سازمان مركزی برگزار می شود.
در این مراسم كه از ساعت 10:30 تا ١٢ در سالن شهید مطهری سازمان مركزی برگزار می شود، رئیس، اعضای هیات رئیسه، مدیران و كاركنان دانشگاه آزاد در كنار خانواده های جان باختگان حضور خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یكشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترك اما در نزدیكی سمیرم اصفهان سقوط كرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مركز كنترل خارج ‌شد و در منطقه كوهستانی پادنای سمیرم سقوط كرد.
لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت‌هایی از پیكرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران - یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشكی قانونی كهگیلویه و بویراحمد منتقل شد.

**حمایت بسیج اساتید دانشگاه آزاد از نوسازی علمی و فرهنگی این دانشگاه
بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بیانیه ای حمایت خود را از نوسازی علمی و فرهنگی این دانشگاه اعلام كرد.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از سازمان بسیج اساتید، در بخشی از این بیانیه آمده است: « ما اساتید بسیجی ضمن حمایت از تحول انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی كه یقینا بركات و ثمرات بی‌شماری از جمله تربیت دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی، جذب اساتید جوان، مومن و انقلابی، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی نیروهای مومن و انقلابی خواهد داشت اعلام می‌داریم برای حل مسائل و مشكلاتی كه در تحول انقلابی پیش روی مسئولان متدین، بصیر و انقلابی دانشگاه قرار دارد از هیچ كوششی دریغ نخواهیم كرد و ان‌شاء‌الله با تمام توان جهت تحقق نوسازی علمی و اصلاحات اداری در دانشگاه آزاد اسلامی ایستاده‌ایم.
فراهنگ **9022**1055
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ