۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۱۲
کد خبر: 82829746
T T
۰ نفر
تذكرات شفاهی و كتبی نمایندگان درباره مرگ استاد دانشگاه امام صادق (ع)

تهران-ایرنا- 44 نماینده مجلس شورای اسلامی به وزیران اطلاعات و دادگستری درباره مرگ دكتر كاووس سیدامامی استاد دانشگاه امام صادق (ع) در زندان، تذكر شفاهی و كتبی دادند و خواستار توجه ویژه به حقوق زندانیان شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا مصطفی كواكبیان نماینده مردم تهران و عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با مرگ دكتر سید امامی كه از اساتید دانشگاه امام صادق (ع) بودند گفته شد كه پرونده ایشان جاسوسی و موضوع مرگ ، خودكشی بوده است.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیران اطلاعات و دادگستری گفت: درخواست دارم تا برای مردم شفاف‌سازی كنند كه اگر جاسوسی بوده است با كدام سرویس اطلاعاتی در ارتباط بوده است، و اگر خودكشی بوده مسئولین زندان چرا دقت نمی‌كنند تا اینگونه حوادث در زندان صورت نگیرد.
وی در ادامه با بیان اینكه مردم اصل انقلاب را دوست دارند و در مقابل آمریكا نیز هرگز كوتاه نمی‌آیند گفت: اصل 22، 32 و 39 را تذكر می‌دهم و این نكته را می‌گویم كه چند روز قبل تعدادی از فعالان زیست محیطی را دستگیر كردند و ما اساساً خبردار نشده‌ایم.
در ادامه، قاسم میرزایی نكو نماینده مردم دماوند و فیروزكوه و 42 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذكر كتبی به وزیران اطلاعات و دادگستری درباره مرگ سید امامی تذكر دادند.
در این تذكر آمده است با توجه به مرگ برخی زندانیان كشور از جمله مرگ سید امامی ضروری است طبق اصول 32 و 39 قانون اساسی نسبت به حقوق زندانیان توجه ویژه شود.
سیام**1058**1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست