۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۰۷
کد خبر: 82828763
T T
۰ نفر
معاون وزیر جهاد:برجام دسترسی به نهال و بذراصلاح شده را فراهم كرد

بوشهر-ایرنا- معاون امور باغبانی وزیرجهاد كشاورزی گفت: برجام زمینه برقراری و ارتباط با اتحادیه اروپا برای دست یابی به نهال و بذر اصلاح شده كشاورزی را برای فعالان این بخش در كشور فراهم كرده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی طهماسبی روز یكشنبه درآئین افتتاح طرح آبیاری تحت فشار در دشت پلنگ دشتی افزود:درحوزه دام و طیور نیز نیازمند به همكار ی بیشتربا اتحادیه اروپا هستیم .
وی بااشاره به اینكه سالیانه بیش از 5 میلیون تن مركبات دركشور تولید می شود یادآورشد: دشت پلنگ شهرستان دشتی می تواند به قطب اول تولید مركبات به وی‍ژه لیمو ترش استان بوشهر و جنوب كشور تبدیل شود.
وی افزود: اجرای طرح آبیاری تحت فشار در 100 درصد مزارع كشاورزی و باغات این دشت فرصت خوبی برای اجرای طرح های تولیدی محصولات كشاورزی و مركبات با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی این منطقه است.
طهماسبی گفت:در زمان حاضر برخی از حشره‌ها خسارت زیادی به باغات كشور وارد كرده است كه ضرورت دارد كشاورزان در خرید و غرس نهال‌های خود دقت و نظارت بهتری داشته باشند.
معاون امور باغبانی وزیر جهاد كشاورزی اظهارداشت: بیماری جاروك چندین هزار هكتار از لیموترش‌های منطقه جنوب كشور را نابود كرده است.
وی تاكید كرد: بیماری جاروك به‌ وسیله نوعی حشره كوچك از شیره درختان لیمو از درخت آلوده به درخت سالم منتقل می‌كند .
طهماسبی اضافه كرد:باید مدیران و كارشناسان كشاورزی ازكاشت ارقام مركباتی كه در برابر بیماری جاروك حساس هستند جلوگیری كنند و از ارقام بومی مقاوم مانند پرشین لایم استفاده كنند و در احداث باغات جدید نیز از نهال‌های گواهی‌شده و عاری از بیماری با پایه‌های مقاوم اقدام كنند.
طهماسبی گفت:درایران بیش از 400 اقلیم بزرگ و كوچك وجود دارد كه ویترینی از تنوع اقلیمی و زیستی است و این امر سبب شده كه تولید محصولات گلخانه‌ای دركشور توسعه یابد.
وی افزود: امروز یكی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه كاهش خام فروشی محصولات كشاورزی است.
وی تاكید كرد: برای تحقق این مهم در استان بوشهر نیز باید كارخانه و صنایع تبدیلی مرتبط با تولیدات و محصولات كشاورزی استان ایجاد شود و دولت نیز از زنجیر تولید حمایت می‌كنند.
طهماسبی افزود: دولت برای توسعه صنایع و اشتغال زایی در روستاها و مناطق عشایری آماده پرداخت تسهیلات ارزان قیمت شش ‌درصدی است و مردم باید از این فرصت استفاده بیشتری كنند.
7206/ 6045**خبرنگار: علی اشكو ** انتشار دهنده: اكبر اقبال مجرد
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد