۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵
کد خبر: 82826956
T T
۰ نفر
سردار سلامی:موشك، موضوع مذاكره ما با هیچ قدرتی نیست

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: موشك، موضوع مذاكره ما با هیچ قدرتی نیست و برجام هیچ ارتباطی با توان موشكی ما ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار حسین سلامی روز شنبه در حاشیه همایش هم اندیشی میهمانان خارجی شركت كننده در جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توان موشكی بخشی از قدرت دفاعی ما است و هرگز راجع به آن مذاكره نمی كنیم. همه دنیا باید خیالشان بابت این موضوع راحت باشد.
وی تاكید كرد: اروپایی ها باید بدانند برجام هیچ ارتباطی با توسعه توان موشكی ندارد و اراده ما برای توسعه قدرت دفاعی مستقل تر از هر قدرت دیگری است.
وی در مورد رمز ماندگاری انقلاب بعد از 39 سال هم گفت: آرمان های بزرگ، رهبران بزرگی مانند امام خمینی (ره)، آیت الله خامنه ای ، اسلام و وحدت و ایمان به ملت، رمز ماندگاری انقلاب است.
سردار سلامی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران با آرمان امت اسلامی پیوند خورده است و محور تعقیب این آرمان ها است.
سردار سلامی در خصوص حضور آمریكا در سوریه هم گفت: حضور آمریكا در سوریه غیر مشروع بوده و مطمئنا با شكست مواجه خواهد شد و قبل از این كه شكست بخورد باید منطقه را ترك كند.
وی در خصوص عملیات تركیه در سوریه هم گفت: حضور هیچ قدرتی در سوریه قابل قبول و مشروع نیست مگر این كه با موافقت دولت سوریه باشد. هر قدرتی كه مرزهای بین المللی را پشت سر می گذارد نقض حاكمیت می كند چه آمریكا باشد چه هر كشور دیگری. این اقدام، اقدام پسندیده و مشروعی نیست. معمولا این گونه مداخلات موفقیت آمیز نیست.
سردار سلامی گفت: حضور آمریكائی ها در هیچ كشور اسلامی مشروع نیست. این حضور موجب ناامنی و توسعه تروریسم بوده و ادامه حضور آمریكا در منطقه دامنه تروریسم را افزایش می دهد.
وی افزود: حضور آمریكا در منطقه هزینه های نظامی و اقتصادی به دنبال خواهد داشت كما این كه تا امروز این گونه بوده است.
سلامی همچنین در پاسخ به ادعای اسرائیلی‌ها در مورد انهدام پهباد در مرز سوریه و اسرائیل، اظهار داشت: ما هیچ خبری از جانب اسرائیل را تایید نمی كنیم اگر سوری ها تایید كنند ما نیز تایید خواهیم كرد چون اسرائیلی ها دروغ گو هستند.
سلامی افزود: ما در سوریه حضور نظامی نداشته و فقط به صورت مستشاری در سوریه حضور داریم و حضور ارتش سوریه برای دفاع از سرزمین‌های خود كافی است.
سیام**6984**1058**1569
خبرنگاران: امیر خانزاده و محمد افضلی ** انتشار: علی حبیبی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه