۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۴۰
کد خبر: 82825343
T T
۰ نفر

شریعتمداری هم تهدید كرد سامسونگ را كنار می گذارد

۱۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۴۰
کد خبر: 82825343
شریعتمداری هم تهدید كرد سامسونگ را كنار می گذارد

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت در واكنش به گزارش‌های منتشره شده در خصوص عدم اهدای گوشی‌های موبایل سامسونگ به ورزشكاران ایرانی در المپیك زمستانی ٢٠١٨ پیونگ چانگ كره جنوبی تهدید كرد كه این گوشی را كنار می گذارد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه پیام رسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری اعلام كرد: ممنوعیت ورزشكاران ایرانی از دریافت گوشی های سامسونگ در المپیك زمستانی توهین آمیز است و این حركت محكوم می شود و باید از ملت بزرگ ایران عذر خواهی كنند.
وی خاطر نشان كرد: بنده تا زمانی كه عذرخواهی رسمی نشود همچون وزیر امور خارجه از گوشی تلفن همراه این شركت استفاده نخواهم كرد.
پیش از این محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه كشورمان نیز اعلام كرده بود كه در صورت عذرخواهی نكردن و عدول شركت سامسونگ از تصمیم خود به دلیل تحریم ورزشكاران ایرانی در مسابقات بازی های المپیك زمستانی 2018، دیگر از گوشی سامسونگ استفاده نخواهد كرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: این جای تعجب است كه صادرات گوشی سامسونگ به ایران مشمول تحریم‌ها نشده ولی هدیه چند دستگاه گوشی به ورزشكاران المپیكی ایران با ممنوعیت مواجه می‌شود.
این در حالیست كه یك منبع آگاه در وزارت ارتباطات و فناوری نیز امروز اعلام كرد: آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال آن است تا در صورتیكه شركت سامسونگ تا پایان روز جاری عذرخواهی رسمی نكند، پیشنهاد عدم ثبت گوشی های سامسونگ در كشور را در كارگروه مربوطه مطرح و از ورود این برند به كشور جلوگیری نماید.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در پی اقدام غیر اخلاقی و غیر ورزشی سامسونگ، سفیر كره جنوبی را به وزارت امور خارجه احضار كرد.
قاسمی تاكید كرد: در صورتی كه شركت سامسونگ مراتب عذرخواهی خود را از این اقدام نابخردانه اعلام نكند، این موضوع شدیدا بر روابط تجاری این شركت با جمهوری اسلامی ایران تاثیر خواهد گذاشت.
مسئولان برگزاری بازی‌های المپیك زمستانی 2018 پیونگ‌چانگ قرار است به تمامی شركت‌كنندگان در این بازی‌ها به صورت رایگان گوشی سامسونگ نوت 8 هدیه دهد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**2022**
خبرنگار: میثم طاهری**انتشاردهنده: فرهاد راستی

سرخط اخبار سیاست