۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۲۳:۰۴
کد خبر: 82822860
T T
۰ نفر
سفير ايران در سارايوو: نقش فرهنگ در روابط ايران و بوسني و هرزگوين برجسته است

بلگراد-ايرنا-محمود حيدري سفير جمهوري اسلامي ايران در بوسني و هرزگوين سه شنبه شب در مراسم افتتاحيه روزهاي فرهنگي ايران در سارايوو گفت: اشتراك هاي فراواني در عرصه فرهنگ، هنر، رسوم و ارزش هاي ديني و انساني دو ملت شريف ايران و بوسني و هرزگوين را به هم نزديك كرده و لذا نقش فرهنگ در روابط دو كشور برجسته است.

به گزارش ايرنا، محمود حيدري در اين مراسم ضمن گراميداشت دهه فجر و فرارسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي اضافه كرد: برگزاري روزهاي فرهنگي ايران در سارايوو و بانيالوكا همزمان با دهه فجر و سي و نهمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي برگ زريني ديگر به كتاب مناسبات فرهنگي ميان دو كشور مي افزايد.
سفير كشورمان ابراز اميدواري كرد كه اينگونه مراسم ها علاوه بر ارتقاء روابط فرهنگي، زمينه ساز افزايش همكاري هاي سياسي و اقتصادي بيشتر دو كشور شود.
در اين برنامه همچنين علي اصغر عامري رايزن فرهنگي كشورمان ضمن خوشامدگويي به حاضران، برگزاري روزهاي فرهنگي در بوسني و هرزگوين را يكي از اقدامات رايزني فرهنگي در چند سال اخير در جهت معرفي هرچه بيشتر هنر و تمدن ايراني به ملت دوست و برادر بوسني و هرزگوين عنوان كرد.
عادل عثمانوويچ وزير امور مدني بوسني و هرزگوين نيز در اين آيين باشكوه ضمن خوشامدگويي به هنرمندان و هيئت اعزامي از شهر تبريز از اينكه شهر سارايوو براي چندمين سال پياپي ميزبان روزهاي فرهنگي ايران مي باشد ابراز خرسندي كرد و همچنين انتخاب شهر تبريز به عنوان پايتخت گردشگري جهان اسلام در سال 2018 را تبريك گفت.
در اين برنامه گروه موسيقي سنتي ماني تبريز به اجراي چند قطعه موسيقي محلي پرداخت كه مورد استقبال فراوان حضار قرار گرفت و افتتاح نمايشگاه فرهنگي و بازديد از آثار هنرمندان ايراني، پايان بخش مراسم افتتاحيه روزهاي فرهنگي ايران در بوسني و هرزگوين بود.
مراسم افتتاحيه روزهاي فرهنگي ايران با عنوان جلوه هاي فرهنگي تبريز 2018 با تلاش رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در بوسني و هرزگوين با همكاري اداره كل همكاري هاي فرهنگي و امور ايرانيان خارج از كشور و شهرداري تبريز با حضور شخصيت هاي سياسي و فرهنگي بوسني و هرزگوين، سفيران و ديپلمات هاي كشورهاي خارجي، مقام هاي شهرداري تبريز، ايرانيان مقيم سارايوو و جمع كثيري از علاقه مندان به فرهنگ و هنر ايراني در سالن ويچنيتسا شهر سارايوو برگزار شد.
اروپام**436*شبس*1488 * انتشاردهنده: بهمن بامداد**
۰ نفر

سرخط اخبار جهان