معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش:

برگرداندن نشاط به دوران کودکی دستاورد کوچکی نیست

تهران - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با صدور بیانیه ای در حمایت از اقدام سید محمد بطحائی وزیر اموزش و پرورش برای حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی گفت: برگرداندن نشاط به دوران کودکی و محور قرار دادن تربیت 7.5 میلیون دانش‌آموز ابتدایی و خداحافظی با استرس قبول شدن یا نشدن در مدارس خاص دستاورد کوچکی نیست.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار حوزه آموزش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده اظهار داشت: تصمیم شجاعانه شما برای بازگرداندن کودکی فرزندان ایران، موجی از شادی و شعف را به مدارس آورد، این خبر که «با تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش، برگزاری هرگونه آزمون ورودی در مدارس ابتدایی ممنوع شد» فقط یک تیتر خبری نبود بلکه یک تصمیم سرنوشت ساز برای آینده ایران اسلامی است.
وی در این بیانیه تصریح کرد: می‌توانیم به خود ببالیم که یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین تصمیمات گرفته شده بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی پیرامون تعلیم و تربیت فرزندان ایران عزیز، در دوران وزارت شما اتفاق افتاد و چه فرخنده ایامی است که در جشن سی و نهمین سالگرد چنین انقلابی شاهد شکوفایی اندیشه ای ناب باشیم، اندیشه ای که می‌تواند مقدمات اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به شکل صددرصدی در دوره ابتدایی فراهم کند.
حکیم زاده یادآور شد: ما معاونان آموزش ابتدایی سراسر کشور به نمایندگی از قشر عظیم معلمان ابتدایی، دانش‌آموزان و خانواده‌های ایرانی، خداوند مهربان را شاکریم و از جنابعالی که چنین فرصت ارزشمندی را فراهم آوردید، تشکر و قدردانی می کنیم، بهترین تبریکات ما را پذیرفته و حمایت یکان یکان معلمان کشور را پشت سر خود احساس کنید.
وی افزود: از همه نهادهای کشور به ویژه نمایندگان مجلس انتظار داریم کنار وزیر آموزش و پرورش باشند تا این دستگاه بتواند همچنان در تحقق منویات مقام معظم رهبری که در جهت اجرای سند تحول بنیادین و مبتنی بر روش های نوین و عملی تعلیم و تربیت است، پیشرو باشد.
اکنون از 13 میلیون و 500 هزار دانش آموز کشور، حدود هفت میلیون و 500 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
18 نوع مدرسه در نظام تعلیم و تربیت کشورمان وجود دارد که به لحاظ اداره آنها به انواع «مدارس دولتی»، «غیر دولتی»، «تیزهوشان»، «نمونه دولتی»، «هیأت امنایی»، «تربیت بدنی»، «علوم و معارف اسلامی»، «قرآنی»، «ایثارگران»، «دانش‌آموزان استثنایی»، «بزرگسالان»، «مدارس وابسته به نهادهای مختلف»، «مدارس سماء وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی»، «مدارس شبانه روزی»، «از راه دور»، «ماندگار»، «مدارس هوشمند» و «شبانه» تقسیم بندی می شوند.
تاکنون برای ورود به برخی از این مدارس از جمله مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، دانش آموزان باید از آزمون های ویژه ای عبور می کردند که با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش آنها، رقابت سنگینی میان دانش آموزان شکل می گرفت و اضطراب زیادی به کودکان و نوجوانان وارد می کرد.
فراهنگ ** 1883 ** خبرنگار: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال