۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82821817
T T
۰ نفر
احمد توكلی: سخت گیری متوجه متهمان فساد شود نه افشاگران آن

تهران - ایرنا- احمدتوكلی نماینده سابق مجلس با بیان اینكه سخت گیری باید متوجه متهمان فساد شود نه افشاگران آن، گفت: تنها چیزی كه یك حكومت را ساقط می كند، فساد است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، مدیر سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت، روز سه شنبه در سمینار حقوق شهروندی و مبارزه با فساد در محل وزارت دادگستری افزود: جمهوری اسلامی را كودتا نمی اندازد ، حمله نظامی و انقلاب مخملی آن را ساقط نمی كند.
توكلی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به پرونده باشار سلطانی در انتشار املاك غیرقانونی واگذار شده شهرداری ، گفت: سر پرونده یاشار سلطانی به دادستان تهران نامه نوشتم كار شما غیرقانونی بود و گفتم نخست باید به آنانی كه آمدند خانه را گرفتند می پرسیدید آیا خانه گرفتند یا نه و اگر چند نفرشان نگرفتند سراغ یاشار می رفتید یعنی اول آن پرونده ها را رسیدگی می كردید بیت المال را برمی گرداندید بعد می گفتید حیثیت این افراد را زیر سوال بردی.
وی اضافه كرد: حضرت علی (ع) اگر سر هر چیزی كوتاه می آمد سر مسایل مالی و بیت المال هیچگاه كوتاه نیامد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهاركرد: فردی لیستی منتشر می كند كه افرادی اموال بیت المال را چپاول كردند بعد می گوییم چرا لیست را منتشر كردی؟ چرا می خواهی ثابت كنی من بدجنس بودم ؟ من روزنامه نگارم و كارم همین است ؛ دزدها و مفسدان باید بپرسند و هزینه فساد باید بالا برود.
وی ادامه داد: با حقوق كارمندی نمی توان در فلان هتل عروسی گرفت و فلان ماشین شاسی بلند را خرید ؛ باید حقوق مقامات به مردم اعلام شود تا مردم اگر چیزی بیش از حقوق آن مقام انجام شد، مطلع باشند و گزارش بدهند.
توكلی با بیان اینكه امر به معروف و نهی از منكر واجب الهی است كه رد خور ندارد،گفت: وقتی زمانی رییس پست تلفن تلگراف مجلس با خانواده برای سی ان اس به سئول و سپس به سوئیس و در بهترین هتل سوئیس رفت، یعنی این سفر رشوه است و درحالیكه در كشورهای دیگر رییس جمهوری سفری می رود اگر پول هواپیما را نمی دهد پدرشان را در می آورند.
وی ادامه داد: پرونده كسی كه ١٥ روز به سئول و سوئیس رفته است را منتشر كردم و او گفت نرفتم ؛ او را تهدید كردم كه ویزایش را منتشر می كنم ترسید و گفت جناحی برخورد می كنی اصولگراها هم از این سفرها می روند و از او خواستم اسم آن اصولگرا را بیان كند كه به یك فردی اشاره كرد كه همراه پسرش به كنفرانس سه روزه در كراچی رفته بود.
توكلی در عین حال در پایان سخنانش درباره مبارزه با فساد گفت: به ما خبر دادند فلان شهر ظرف ٢٤ ساعت قرار است ٢٠٠ میلیارد تومان پولشویی و این مبالغ از كشور خارج شود به دادستان مربوطه اطلاع دادیم ١٢٠ میلیارد تومان از آن وجه را توانستند برگردانند پس مردم امیدوار باشند كه با فساد مبارزه می شود.
اجتمام**٧٣٢٩ ** 1418
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** ناشر: مریم برزآبادی
۰ نفر