۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴
کد خبر: 82821713
T T
۰ نفر
آغاز كارگاه تخصصي آموزشي كارشناسان رسمي دادگستري آذربايجان شرقي

تبريز - ايرنا - در راستاي بالا بردن سطح آگاهي هاي علمي، تخصصي و قضايي كارشناسان رسمي دادگستري آذربايجان شرقي، كارگاه هاي تخصصي آموزش كارشناسان آغاز شد.

رئيس هيئت مديره كانون كارشناسان رسمي دادگستري روز سه شنبه در مراسم آغازين كارگاه تخصصي آموزش كارشناسان با اشاره به لزوم ارائه آخرين تكنيك ها و فنون تخصصي در همه رشته هاي كارشناسي گفت: در دنياي علم و دانش و ارتباطات به روز كردن آموزش ها و تخصص ها بيش از پيش ضروري است.
عباس رنجبر ادامه داد: علاوه بر يادگيري علوم و فنون به روز، استفاده از تجارب پيشكسوتان و اساتيد دانشگاه ها نيز بسيار حياتي است.
وي با اشاره به حضور صاحب نظران و مدرسان در كارگاه آموزشي اظهار كرد: با تشكيل كارگروه هاي تخصصي آموزشي در همه رشته ها بدنبال نيازسنجي آموزشي هستيم كه كميته آموزش پس از جمع بندي مسئول برپايي اين كارگاه هاي آموزشي است.
يكي از متخصصان و پيشكسوتان كانون كارشناسان آذربايجان شرقي با اشاره به بهينه سازي تهيه گزارش كارشناسي گفت: مطالعه دقيق پرونده هاي ارسالي از مراكز قضايي، ارتباط با طرفين پرونده و استنباط و كشف حقيقت بايد مدنظر همه كارشناسان باشد.
حبيب الله عجمي با بيان اينكه كارشناسان رسمي دادگستري هم امين دستگاه قضايي و هم مورد اعتماد افراد جامعه هستند،افزود: گزارش كارشناسي بايد دقيق، بي طرفانه، به موقع ، شفاف و به دور از هر گونه ابهام نوشته شود تا به محاكم قضايي براي كشف حقايق كمك كند.
وي از كارشناسان خواست كه در معاينه و بازديد از محل تمام جوانب را در نظر بگيرند و در بررسي اسناد و اطلاعات صبور و دقيق باشند.
استاد گروه زبان و ادبيات فارسي دانشگاه تبريز نيز شيوه هاي صحيح گزارش نويسي و رعايت نكات سجاوندي را يادآور شد و گفت: در گزارش هاي كارشناسي نبايد درهم ريختگي و عدم انسجام به چشم بخورد و روان نويسي، درست نويسي و محتواي كارشناسي بايد در ارائه گزارش هاي كارشناسي مدنظر قرار گيرد.
دكتر رنجبر با بررسي حدود 10 گزارش كارشناسي ارائه شده به محاكم قضايي نكات مبهم و اشكالات جزئي و كلي را يادآور شد.
رئيس كميته آموزش كانون كارشناسان رسمي دادگستري نيز گفت: با توجه به نقش و اهميت كارشناسان در امر قضاوت استفاده از دانش روز و كشف حقيقت، تشكيل دوره هاي آموزشي براي كارشناسان جوان و كمك به ارتقاي صلاحيت هاي آنان ضروري است.
تشكيل دوره هاي بهينه سازي تهيه گزارش كارشناسي و مباني حقوقي در تهيه گزارش هاي كارشناسي از جمله اهداف برگزاري كارگاه آموزشي است.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183

سرخط اخبار استان‌ها