صدور 2500 ميليارد ريال جريمه براي متخلفان پرونده هاي تعزيرات حكومتي در آذربايجان غربي

اروميه- ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: از ابتداي سال تاكنون در شعبه هاي مختلف تعزيرات حكومتي اين استان براي متخلفان 2 هزار و 500 ميليارد ريال جزاي نقدي صادر شده است.

محمد اقوامي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان جريمه نقدي براي 10 هزار پرونده در سه بخش كالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق كالا و ارز صادر شده است.
وي با اشاره به اينكه پرونده هاي تشكيل شده در مدت مشابه سال گذشته حدود هفت هزار و 900 مورد بوده است، اظهار كرد: تعداد پرونده ها در سال جاري با بيش از 2 هزار و 100 فقره، حدود 27 درصد رشد داشته است.
وي با تاكيد بر اينكه متوسط زمان رسيدگي به پرونده هاي ارجاعي به تعزيرات حكومتي استان 10 روز است، بيان كرد: حدود 80 درصد پرونده ها مربوط به قاچاق كالا و ارز، حدود 15 درصد مربوط به كالا و خدمات و كمترين ميزان نيز مربوط به بهداشت و درمان است.
اقوامي از توقيف 116 دستگاه خودرو حامل كالاي قاچاق طي سال جاري در استان خبر داد و گفت: از اين تعداد خودرو قاچاق توقيفي 49 دستگاه متعلق به خود متهمان قاچاق كالا بوده كه به نفع دولت ضبط شده است.
اقوامي افزود: براي خودروهايي نيز كه متعلق به متهمان نبوده به ازاي ارزش ريالي خودرو جزاي نقدي صادر شده است.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي از جمله استان هاي درگير با معضل قاچاق كالا و ارز است و سالانه هزاران پرونده در اين خصوص در تعزيرات حكومتي استان بررسي و حكم آن صادر مي شود.
تخلفات مربوط به قاچاق كالا و همچنين تخلفات بخش هاي كالا و خدمات و بهداشت و درمان به شعبات تعزيرات حكومتي ارجاع مي شود.
8137/3072
** خبر: سيده فاطمه سجادي ** انتشار: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها