۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۳۶
کد خبر: 82818348
T T
۰ نفر
حشمتيان: وجود احزاب بيانگر عزم جدي ايران براي مشاركت مردم در مديريت جامعه است

تهران - ايرنا - نايب رئيس اول خانه احزاب ايران گفت: وجود مطبوعات متنوع و تشكل هاي سياسي و صنفي در جامعه كنوني ايران بيانگر عزم جدي مقامات جمهوري اسلامي ايران در تسهيل مشاركت مردم بويژه جوانان در مديريت و اداره جامعه است.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ايرنا، قدرتعلي حشمتيان روز شنبه در دومين روز بيست و نهمين كنفرانس بين المللي احزاب آسيايي اظهار كرد: دانشجويان دانشگاه هاي ايران در چارچوب تشكل هاي سياسي و هماهنگ با قوانين در اداره كشور و دانشگاه ها و در مسايل سياسي مشاركت داده مي شوند.
وي افزود: بديهي است جامعه اي كه تبادل و تضارب آرا را پذيرفته است همواره در معرض اختلافات و مناقشات اجتناب ناپذير قرار دارد و در كشور ما هم اختلاف احزاب و تشكل هاي سياسي در اين راستا بوده است.
نايب رئيس خانه احزاب ايران اضافه كرد: جاي تاسف است كه برخي از كشورها با بهره گيري از برتري تكنولوژي ارتباطات، اين گونه اختلافات را موضوع تبليغات منفي خود قرار داده و اخبار جهان را نه به طور واقعي كه آن گونه كه مي خواهند به اطلاع مي رسانند كه نوع ديگري از سياست سلطه طلبي، تحميل يك فرهنگ خاص و دخالت در امور داخلي ديگر كشورها است كه عليه كشورهاي مستقل اعمال مي شود.
حشمتيان گفت: يكي از كهنه ترين بحران هاي مزبور جهان بويژه خاورميانه مساله غزه و فلسطين است كه همواره مورد توجه احزاب و تشكل هاي سياسي درمنطقه حساس خليج فارس است.
وي افزود: در منطقه حساس خليج فارس همكاري ميان كشورهاي منطقه كه داراي مشتركات فراواني هستند، مي تواند همكاري ميان كشورهاي آسيايي را در پي داشته باشد كه اين خود ضامن صلح، ثبات و شكوفايي اقتصادي است.
به گزارش ايرنا، بيست و نهمين نشست كميته دائمي كنفرانس بين المللي احزاب آسيايي(ICAPP) و دومين كنفرانس ويژه 'راه ابريشم' از روز گذشته –جمعه- با سخنراني سيدعباس عراقچي معاون سياسي وزير خارجه و با حضور شخصيت هاي سياسي و حزبي جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي مختلف جهان در محل سالن اجلاس سران در تهران آغاز به كار كرد.
اين كنفرانس دو روزه به ميزباني حزب موتلفه اسلامي با مشاركت صد نفر از رهبران، دبيران كل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سياسي از 25 كشور آسيايي و نيز مسوولان سازمان‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي برگزار و عصر امروز -شنبه- نيز به كار خود پايان مي دهد.
شركت كنندگان در اين رويداد بين‌المللي در نشست‌هاي مختلف در سه موضوع اصلي «نقش احزاب در كاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرايي» ، «احزاب و توسعه پايدار شهري» و «نقش احزاب در توسعه سياسي، تبادل فرهنگي و گسترش مبادلات تجاري در مسير راه ابريشم» سخنراني كرده اند.

سيام**9314**6984**
خبرنگار: امير خان زاده**انتشار: كتايون لامع زاده
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست