۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82818256
T T
۰ نفر
عضو خانه احزاب ایران: احزاب بهترین تئوری برای تفكرات اخلاقی و الهی را انتخاب كنند

تهران – ایرنا – عضو خانه احزاب ایران تاكید كرد: احزاب باید بهترین تئوری كه حامی تفكرات اخلاقی و فطری و الهی باشد را انتخاب كنند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، سیدمحمد میرباقری روز شنبه در دومین روز كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی در سالن اجلاس سران با بیان اینكه ما بردگان بی جیره و مواجب در ساختار غلط جهانی هستیم، گفت: مردم از فریب خوردن های دائمی توسط غول های رسانه ای، تبلیغات اغواگر و تفكر ظالمانه لیبرالیسم و كاپیتالیسم خسته شده اند.
وی افزود: احزاب نباید با ایستادن در مقابل مردم به عنوان بردگان این تفكر و تئوری معرفی شوند چون این تفكر ظالمانه باعث جدایی بین مردم و دولت ها می شود.
میرباقری با بیان اینكه تمام احزاب دنیا باید برای تغییر این تفكر و تئوری اهتمام ورزند تا انسانیت از دست آنها نجات یابد، تاكید كرد: دور نیست كه ببینیم پس از پایان جنگ سرد و سقوط یكی از بال ها یعنی كمونیسم بال دیگر یعنی لیبرالیسم سقوط كند. پس از آن جهان زیبا، اخلاقی، الهی و عاری از ظلم خواهد شد.
وی افزود: لیبرالیسم خالق تمام جنگ ها و خشونت های جهان است، جنگ های سی ساله در اروپا و خشونت در جهان اسلام ماحصل لیبرالیسم است. جنگ بین دو تفكر اسلامی یعنی شیعه و سنی نیست بلكه جنگ از نطفه لیبرالیسم و كاپیتالیسم متولد شده است.
عضو خانه احزاب ایران با بیان اینكه سنی ها در گروزنی چچن و شیعیان در ایران كاملا افراطی گری را محكوم كرده اند، گفت: عربستان نمایانگر اهل سنت نیست بلكه آنها در حال مدیریت جبهه تكفیری وهابی هستند. درگیری برای صلح یا جنگ نیست بلكه برای عدالت یا بی عدالتی است. این جنگ بین ادیان نیست بلكه بین ظالم و مظلوم است.
میرباقری با بیان این كه مذاكرات بین این دو تفكر سودی نخواهد داشت گفت: اما مقاومت و تخریب این تئوری ظالمانه، جز سود برای جهان نخواهد داشت.
وی به رئیس دولت اصلاحات به عنوان معرف گفت وگوی تمدن ها اشاره و اظهار كرد: پس از آن ایران به عنوان محور شرارت معرفی می شود.
عضو خانه احزاب ایران، لیبرالیسم جهان را به سه بخش مغز(تصمیم گیرنده)، اندام های حیاتی (بخش های مدیریتی) و جهان سوم (فراهم كننده انرژی) تقسیم كرد و افزود: این تقسیم بندی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
میرباقری توضیح داد: بخش مغفول مانده از سه موضوع این كنفرانس، نابودی سیستم سلطه است، ما باید طرحی نو دراندازیم. راه ابریشم ارزش واقعی خود را جز با تنظیم قوانین الهی، فطری و اخلاقی به جای ابزار و برده سیستم سلطه بودن نخواهد یافت.
وی ادامه داد: ما باید برای رشد و رستگاری تمام ابناء بشر تلاش كنیم و ساختار قدرت آینده جهان را تغییر دهیم. راه ابریشم می تواند یك الگوی نو برای بشریت شود.
عضو خانه احزاب ایران افزود: راه ابریشم همیشه پیوند دهنده قلوب ملت های منطقه با یكدیگر بوده است و زمینه سازتكامل و پیشرفت همه آنها با هم است.
میرباقری به مشكلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بشری ناشی از سلطه كاپیتالیسم و امپراطوری دلار بر جهان اشاره و تاكید كرد: احزاب باید نقش های مدیریتی و قدرت گیرانه خود را وا نهاده و نقش هدایت گری خود را حتی زمانی كه قدرت را در دست ندارند، برجسته كنند.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین كنفرانس ویژه 'راه ابریشم' از روز گذشته –جمعه- با سخنرانی سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه و با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و كشورهای مختلف جهان در محل سالن اجلاس سران در تهران آغاز به كار كرد.
این كنفرانس دو روزه به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشاركت صد نفر از رهبران، دبیران كل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 كشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برگزار و عصر امروز -شنبه- نیز به كار خود پایان می دهد.
شركت كنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی «نقش احزاب در كاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی» ، «احزاب و توسعه پایدار شهری» و «نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم» سخنرانی كرده اند.


سیام**9314**6984
خبرنگار: امیر خانزاده**انتشار: كتایون لامع زاده
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست