۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۴۰
کد خبر: 82817142
T T
۰ نفر
رییس اتحادیه احزاب آفریقایی:مقابله با افراطی گری كاری زمانبر است

تهران- ایرنا- رییس اتحادیه احزاب آفریقایی با بیان اینكه مقابله با افراطی گری، كاری زمانبر است، گفت: متاسفانه افراط گرایان در كنار هم جمع شده اند اما مخالفان آنها تنها هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'نفیع علی نفیع' روز جمعه در بیست و نهمین كمیته كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین كنفرانس ویژه راه ابریشم افزود: رسیدگی به این مشكلات كار راحتی نیست و كار سختی است.
وی ادامه داد: متاسفانه جریانی در دنیا برای ترس از اسلام ایجاد شده است، ولی تعداد مسلمانان چندین برابر آنها است.بطور خاص این افراط گرایان نتوانسته اند كار خود را پیش ببرند.
وی تصریح كرد: درباره چالش ها و تنش ها موجود باید تدبیرخاصی صورت گیرد. پیوستگی اجتماعی را افراطی گری، از بین می برد و باید احزاب سیاسی در این زمینه ورود پیدا كرده تا بتوانند به ایده مشتركی برسند.
وی خاطر نشان كرد: برای رسیدن و تشخیص افراطی گری باید برنامه های آنها را شناسایی كنیم و ایده های آنها را بشناسیم تا راهكار درستی را اجرا كنیم.
علی نفیع تصریح كرد: احزاب سیاسی و دولت ها می توانند درخصوص این زمینه می توانند راهكارهای خود را ارایه داده و پیش ببرند.
وی با بیان اینكه احزاب مختلف سیاسی می توانند در این زمینه از برنامه های مختلف استفاده كنند، اظهار داشت: در نتیجه همكاری های مختلف بین احزاب سیاسی یك عمل و كاربرد ضروری است كه می تواند بین احزاب سیاسی اتفاق افتد.
علی نفیع تصریح كرد: در واقع اتحادیه آفریقا می تواند در این زمینه برای رسیدن به صلح پایدار در آفریقا تاثیر گذار باشد و می تواند نمونه ای برای رسیدن به صلح باشد.شركت و فعالیت خاص در سازمان مختلف بین المللی، تاثیر گذار است تا بتوان به صلح و توسعه پایدار دست یابیم.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین كنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح امروز –جمعه- با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و كشورهای مختلف جهان آغاز به كار كرد.
این كنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشاركت صد نفر از رهبران، دبیران كل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 كشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به كار كرده است.
شركت كنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در كاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ كنند.
سیام**9103**1440
خبرنگار: حمید شهریاری** انتشار: گلشن

سرخط اخبار سیاست