۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴
کد خبر: 82816881
T T
۰ نفر
عراقچی: اقدامات آمریكا نمایشی و مذبوحانه است

تهران- ایرنا- معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: از نظر جمهوری اسلامی ایران اقدامات اخیر آمریكا، نمایشی و مذبوحانه بوده و معتقدیم از این مسیری سودی نخواهند برد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید عباس عراقچی روز جمعه در حاشیه بیست و نهمین نشست كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین كنفرانس ویژه راه ابریشم، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره اقدامات اخیر ترامپ و نیكی هیلی برای نمایش برخی قطعات در شورای امنیت افزود: اقدام آنها یك حركت نمایشی بود كه دولت آمریكا انجام داد.
وی تصریح كرد: درباره نمایش برخی قطعاتی كه معلوم نیست از كجا آورده اند و یا اینكه آنها را به موزه برده و ناهار مهمان كردند، ما این موارد را حركتی نمایشی و مذبوحانه و نمایش چیزی كه اصلا وجود ندارد، می دانیم.
معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان كرد: آمریكایی ها در گذشته تلاش زیادی كردند كه پرونده ایران را دوباره به شورای امنیت ببرند و پای ایران را به شورای امنیت باز كنند كه این كار آنها تاكنون با شكست مواجه شده است.
وی ادامه داد: هر چند باری كه موضوع موشكی ایران یا یمن و یا حتی آشوب های داخلی ایران را مطرح كردند و خواستند در شورای امینت پیش بكشند، برعكس به انزوای بیشتر آمریكا منجر شده است.
عراقچی خاطرنشان كرد: این موضوعی است كه همه رسانه های غربی و كشورهای همپیمان آمریكا به آن اذغان كرده اند. در حركت آخری كه اینها انجام داده اند، می خواستند آشوب های داخلی ایران را به صحنه ای برای محكومیت ایران در مجامع جهانی تبدیل كنند كه آن جلسه شورای امنیت تبدیل به انزوای آمریكا و حمایت از ایران تبدیل شد.
وی تصریح كرد: این اقدامات، حركت های مذبوحانه ای است كه با دیدن واكنش ها كشورهای مختلف شاهد بودیم، اقدامات آنها چندان موثر نبوده و موضع دولت روسیه و برخی دیگر از كشورهای عضو شورای امنیت نیز روشن بود و حتما از این مسیر سودی نخواهند برد.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین نشست كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی(ICAPP) و دومین كنفرانس ویژه 'راه ابریشم' صبح امروز –جمعه- با حضور سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه در محل سالن اجلاس سران با حضور شخصیت های سیاسی و حزبی جمهوری اسلامی ایران و كشورهای مختلف جهان آغاز به كار كرد.
این كنفرانس به میزبانی حزب موتلفه اسلامی با مشاركت صد نفر از رهبران، دبیران كل و مقامات ارشد 40 حزب و سازمان سیاسی از 25 كشور آسیایی و نیز مسوولان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آغاز به كار كرده است.
شركت كنندگان در این رویداد بین‌المللی در نشست‌های مختلف در سه موضوع اصلی 'نقش احزاب در كاهش تنش‌ها و مواجهه با افراط‌گرایی، احزاب و توسعه پایدار شهری و نقش احزاب در توسعه سیاسی، تبادل فرهنگی و گسترش مبادلات تجاری در مسیر راه ابریشم' سخنرانی می‌ كنند.
سیام**9103**3070**6984**
خبرنگار: حمید شهریاری / امیر خانزاده** انتشار دهنده:محتشمی
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست