۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۴۸
کد خبر: 82816038
T T
۰ نفر
قاضي حق اعمال سليقه شخصي در قضاوت را ندارد

زنجان - ايرنا - رئيس كل دادگستري زنجان گفت: وقتي راجع به يك موضوع قانون به صراحت تعيين تكليف كرده است، قاضي حق اعمال سليقه شخصي در آن قضاوت را ندارد.

به گزارش ايرنا، جعفر گلمحمدي روز پنجشنبه در جمع قضات استان زنجان در جريان بازديد از زندان مركزي زنجان، افزود: عمل به قانون و سياست هاي قوه قضائيه همواره بالاتر از اعمال اعتقادات شخصي در جريان يك پرونده است.
گلمحمدي تاكيد كرد: وقتي رهبر معظم انقلاب در برخي موضوعات وسط ميدان هستند، يعني ما مسئولان در آن بخش و در ميدان مبارزه خوب عمل نكرديم، در واقع ايشان جهت جبران كم كاري ما پا به ميدان گذاشته اند.
رئيس كل دادگستري زنجان گفت: مسئولان دستگاه قضايي، قضات دادگاه ها و محاكم بايد نهايت تلاش خود را در حوزه مسئوليتشان انجام دهند، تا امور مردم در اين حوزه با سهولت بيشتري انجام گيرد.
وي برطرف كردن نيازهاي مردم توسط هر فردي را يك نعمت بزرگ الهي عنوان و خاطرنشان كرد: نياز مردم به دستگاه قضا و راي قاضي در واقع توفيق خدمت از جانب خدا براي آن مسئول است، اين فرصت و لطف بزرگ را از دست ندهيم.
رئيس كل دادگستري زنجان تصريح كرد: افزايش سرعت رسيدگي به پرونده ها، صرفه اقتصادي، حفظ شان و آبروي مردم از مهمترين دستاوردهاي ابلاغ الكترونيكي در سيستم قضايي به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا، قوه قضائيه از محل اجراي همين موضوع، بيش از 400 ميليارد ريال در سال گذشته صرفه جويي داشته است.
دادگستري استان خراسان رضوي بعد از اجراي ابلاغ الكترونيكي، 150 نفر از نيروهاي ابلاغ كننده خود را كاهش داده است و در جاي ديگري از سيستم قضايي از آنها بهره مي برد.
بازديد قضات و مسئولان دستگاه هاي قضايي از زندان مركزي زنجان به مناسبت ايام دهه فجر و رسيدگي به پرونده هاي زندانيان انجام گرفت.
3216/6085
خبرنگار: سجاد كريمي ** انتشار دهنده: رويا رفيعي

سرخط اخبار استان‌ها