۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۰۰
کد خبر: 82815956
T T
۰ نفر
معاون قوه قضاییه:در سیاست خارجی شاهد عزت آفرینی  بوده ایم

شیراز-ایرنا- معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت:‌دربخش سیاست خارجی عزت آفرینی برای مردم ایران را شاهد بوده ایم به این معنا كه هر جا نام ایران برده می شود مردم ایران سربلند هستند كه در برابر استكبار سرخم نمی كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) كه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد افزود: مسئولان در برابر فشارهای آمریكایی ها تسلیم خواسته های نامشروع آن ها و مداخلات ناموجه آن ها نمی شوند.
وی ادامه داد: در حوزه نفوذ ایران، در بخش های مختلفی از دنیا این نفوذ را مشاهده می كنیم به طوری كه در منطقه غرب آسیا اتفاق مهمی بدون رضایت و حضور ایران نمی افتد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: امروز آمریكا كه بزرگترین قدرت پوشالی دنیاست در این یكسال كه ترامپ رئیس جمهوری شده است بیشترین مساله ای كه برای او مطرح بوده و بیشترین توئیتی كه درباره آن زده مربوط به جمهوری اسلامی ایران است.
صادقی افزود: این نشان از اثرگذاری ایران داد چون ما جلو سیاست های او را گرفته آیم و نگذاشته ایم نفوذ داشته باشد و استقلال خود را حفظ كرده ایم و یك عنصر موثر هستیم.
وی ادامه داد: اما درباره عربستان حرفی ندارد كه بزند چون موثر نیستند، اگر می بینید اینقدر به ما حمله می كنند به دلیل اثرگذاری ما است.
صادقی گفت:‌در بخش سیاسی برانداختن حكومت استبدادی بیش از دو هزار و 500 ساله یك دستاورد بزرگ سیاسی است همچنین برانداختن فكر شاهنشاهی یك دستاورد است.
معاون قوه قضاییه گفت: ما تا به امروز بدون مشكل جلو نیامده ایم و برای استقلال و آزادی خود هزینه های زیادی داده ایم.
وی ادامه داد:امام راحل یك قالب مدرن را به نام جمهوری انتخاب كرد كه بیشترین اتكای آن توجه به حضور و آرای مردم است.
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: امام راحل ضمن آنكه مشروعیت حكومت را امری الهی می دانست اما اعمال این حكومت و تحقق بخشیدن این مشروعیت الهی را با اتكا به همراهی مردم دانستند و مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی را جمع كردند.
صادقی ادامه داد: در فلسفه سیاسی مدرن دنیا امروز بیشترین بحث از مشروعیت سیاسی بر پایه مقبولیت مردم است.
معاون قوه قضاییه گفت: امام مشروعیت و مقبولیت را به هم پیوند زدند و یك تركیب جدید به نام حكومت جمهوری اسلامی عرصه كردند فلسفه سیاسی آن بر پایه مردم سالاری دینی است.
معاون قوه قضاییه گفت: در بخش سیاست داخلی امروز مردم ما با آزادی تمام آنچه را می خواهند بیان می كنند و به گروهی می خواهند رای می دهند.
صادقی افزود: یك روز جناح چپ و یك روز جناح راست می آیند و این همان مردم سالاری دینی است كه تغییرات با شیوه مسالمت آمیز در درون نظام اتفاق می افتد.
وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی تجربه درست انتخابات در كشور وجود نداشت اما امروز به بركت انقلاب اسلامی حدود 38 انتخابات برگزار شده است.
صادقی خواستار حل شدن مشكلات اقتصادی مردم شد و گفت:‌دلسوزان نظام از این مشكلات نارضایتی دارند.
خبرنگار : سجاد خسروانیان ** انتشار دهنده:‌ غلامرضا مالك زاده
9254 / 1876

سرخط اخبار استان‌ها