۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82812541
T T
۰ نفر

700 هزار تن آهن و فولاد ایران به عمان صادر شد

۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۱۸
کد خبر: 82812541
700 هزار تن آهن و فولاد ایران به عمان صادر شد

تهران- ایرنا - سازمان توسعه تجارت اعلام كرد: صادرات آهن و فولاد ایران به عمان در 9 ماهه نخست امسال از مرز 700 هزار تن گذشت و نیمی از صادرات غیرنفتی به این كشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا و به گفته «عباس عبدالخانی» رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در عمان، طی این مدت حدود 400 میلیون دلار صادرات غیرنفتی به عمان داشتیم كه نیمی از آن را محصولات آهن و فولاد به خود اختصاص داده است.
وی افزود: در 9 ماهه امسال (منتهی به آذر) 200 میلیون دلار آهن و فولاد به عمان صادر شده كه نسبت به مدت مشابه پارسال رشد داشته است.
در 9 دی ماه امسال نیز خط كشتیرانی خرمشهر به بندر صحار عمان افتتاح و مقرر شد هر 15 روز یك بار یك كشتی باری در این مسیر تردد كند؛ بنابراین 15 دی ماه یك كشتی باری 286 كانتینری وارد عمان شد.
«محسن ضرابی» رئیس اتاق بازرگانی مشترك ایران و عمان در این باره گفت: این خط كشتیرانی به عنوان یك زیرساخت توسعه تجاری با عمان، دومین خط دریایی است كه بعد از خط كشتیرانی بندرعباس به صحار با پیگیری اتاق مشترك ایران و عمان راه اندازی شده است.
وی افزود: این خط كشتیرانی كه با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایران راه اندازی شده است، می‌تواند نقش مهمی در تسهیل مراودات تجاری تجار ایرانی و عمانی برای صادرات و صادرات مجدد ایفا كند و با توجه به شرایط ویژه‌ ای كه برای سرمایه‌گذاران و تجار ایرانی در این بندر فراهم شده، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گفته ضرابی در هشت ماهه نخست امسال، 368 میلیون دلار صادرات به عمان داشتیم كه با راه‌اندازی این خط كشتیرانی شاهد افزایش چشمگیر حجم صادرات استان خواهیم بود.
پیش از این نیز خط كشتیرانی از مقصد بندرعباس به بندر صحار افتتاح شد و قرار است در آینده نزدیك خط كشتیرانی بندر چابهار به این بندر تجاری عمان افتتاح شود.
به گزارش ایرنا، عمان یازدهمین بازار هدف كالاهای صادراتی كشور است كه در 9 ماهه نخست امسال (منتهی به آذر) یك میلیون و 333 هزار تن كالا به ارزش 393 میلیون دلار به این كشور صادر شده است؛ این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشی 12 درصد افت و از لحاظ وزنی 24 درصد رشد را نشان می دهد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9132*2025
خبرنگار: فرزانه سلامت بخش** انتشاردهنده: لیلا جودی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد