۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر: 82812188
T T
۰ نفر
صدور22 فقره جواز تاسيس صنايع تبديلي و تكميلي در خراسان شمالي

بجنورد- ايرنا- مدير صنايع كشاورزي سازمان جهادكشاورزي خراسان شمالي گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 22 فقره جواز تاسيس واحدهاي توليدي در حوزه كشاورزي با ظرفيت 134 هزار و 232 تن صادر شده است.

جليل رمضاني دوشنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه اين محصولات در زمينه هاي باغي، زراعي و دامي جذب شده است اظهار كرد: هم چنين 11 پروانه بهره برداري در رابطه با صنايع قارچ، سبزيجات، عدس، گوشت، لبني، برنج و زعفران با ظرفيت 30 هزار و 19 تن و اشتغالزايي مستقيم براي 124 نفر صادر شده است.
رمضاني صدور مجوزهاي تاسيس صنايع تبديلي و تكيلي كشاورزي را در سطح تمام شهرستان هاي استان خراسان شمالي عنوان كرد و افزود: امسال براي 12 واحد صنعتي و تبديلي در اين استان با 120 ميليارد ريال تسهيلات به بانك ها معرفي شده است كه تاكنون جذب نشده است.
مدير صنايع كشاورزي سازمان جهادكشاورزي خراسان شمالي گفت: اولين و مهم ترين درخواست توليد كنندگان اين استان، منابع بانكي به صورت سرمايه در گردش با كارمزد پايين مي باشد.
استان خراسان شمالي با 344 هزار هكتار عرصه كشاورزي و باغي يكي از قطب هاي توليد محصولات زراعي و كشاورزي است كه سالانه افزون 2 ميليون و 500 هزار تن محصول توليد مي شود.
اين ميزان توليد محصول نياز زيادي به صنايع تبديلي و تكميلي كشاورزي دارد.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسي باجگيران** انتشار دهنده: سيد حسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها