۸ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۳۴
کد خبر: 82811717
T T
۰ نفر

اردوغان: چشمداشتی به خاك سوریه نداریم

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۳۴
کد خبر: 82811717
اردوغان: چشمداشتی به خاك سوریه نداریم

آنكارا- ایرنا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه اعلام كرد: در عفرین به دنبال اشغال خاك نیستیم و چشمداشتی به خاك سوریه نداریم.

به گزارش ایرنا، اردوغان روز یكشنبه در ششمین كنگره حزب عدالت و توسعه در استان آماسیا تركیه افزود: تركیه میزبان 3.5 میلیون پناهجوی سوری در خاك خود است و ما در حال فراهم كردن زمینه بازگشت آنها به میهن خودشان هستیم.
وی گفت: افرادی كه با شعار 'نه به جنگ' با عملیات شاخه زیتون در عفرین مخالفت می كنند، در اصل به ظلم و ستم گروه های تروریستی و برای تعرض به جان، مال و ناموس بی گناهان و به اشغال منطقه از سوی گروه های تروریستی رضایت می دهند.
وی همچنین طی سخنانی در ششمین كنگره حزب عدالت و توسعه در استان چوروم با تاكید بر اینكه تاوان تجاوز به مرزهای تركیه سنگین خواهد بود، اظهار كرد: مبارزه كنونی تركیه در عفرین، در منبج نیز ادامه خواهد داشت.
وی بیان كرد: 'شكست آنهایی را كه تا دیروز به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموكراتیك سوریه(پ.ی.د) تكیه كرده و برای دولت تركیه رجزخوانی می كردند، طبیعی تلقی می كنیم.
وی با بیان این كه برخی با دیدن درهم شكستن گروه های تروریستی ناراحت می شوند، اضافه كرد: بدون تردید تروریست های عفرین و منبج از سرانجامی كه در انتظارشان است، رهایی نخواهند یافت.
به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون تركیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده، در نهمین روز نیز ادامه یافت و بنا به اعلام رسانه های تركیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشاركت كرده اند.
بنا به اعلام رسانه های تركیه، در عملیات شاخه زیتون تاكنون بیش از 557 نفر از تروریست ها نیز به هلاكت رسیده اند.
دولت تركیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ك.ك، ك.ج.ك، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام كرده است.
دولت تركیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات تركیه اعلام كرده اند كه خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این كشور، پس از سركوب تروریست ها، منطقه را ترك خواهند كرد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

سرخط اخبار جهان