۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82811146
T T
۰ نفر
ابتكار: دولت مصمم به عملیاتی كردن منشور حقوق شهروندی است

شیراز- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، یكی از اقدامات اساسی دولت در زمینه كاهش تبعیض ها و توجه به حقوق شهروندان را تهیه و تدوین منشور حقوق شهروندی دانست و گفت: نگاه دولت این نیست كه این منشور در كلام و گفتار مسئولان خلاصه شود بلكه به دنبال این هستیم كه در سطوح شهروندی آن را عملیاتی و پیاده سازی كنیم.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتكار روز یكشنبه در دومین همایش كشوری كانون های دانشجویی همیاران با رویكرد اجتماعی شدن امر پیشگیری در شیراز افزود: یكی از رویكردهای مهم دولت، كاهش آسیب ها و مقابله با خشونت است كه در معاونت امور زنان و خانواده با مقوله خشونت به شكل خاص و راهبردی برنامه ریزی كرده ایم.
وی ادامه داد:در همین جهت، مباحث مهمی همچون لایحه امنیت اجتماعی زنان در مقابل خشونت كه آخرین مراحل خود را سپری می كند و به زودی به مجلس و دولت ارسال می شود و همچنین پیگیری لایحه حمایت از كودكان و نوجوان كه در كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس آخرین مراحل خود را گذرانده در دستور كار قرار گرفت.
او اظهار كرد: امیدواریم فضای كشور با اجرای این قوانین و با ارتقای سطح آگاهی ها و فرهنگ، به یك فضای آزاد و امن برای مردم و ناامن برای متخلفانی كه با خشونت می خواهند كار خود را پیش ببرند تبدیل شود.
معاون رئیس جمهوری درامور زنان و خانواده، یكی از مهمترین اقدامات موثر در زمینه پیشگیری را مراكز مشاوره و اورژانس های اجتماعی 123 دانست و افزود: اورژانس اجتماعی 123 مامنی برای بی پناهان و كسانی است كه حس می كنند به پایان خط رسیده اند و این مركز اگر به درستی ترویج داده شود وجود آن می تواند یك عامل بازدارنده برای متخلفان و افرادی باشد كه علیه زنان، كودكان و سالمندان دست به خشونت می زنند.
ابتكار بیان كرد: یكی از رویكردهایی كه در دولت تدبیر و امید دنبال می كنیم و امیدواریم بتوانیم كانون های دانشجویی همیاران را هم با خود همراه كنیم، موضوع گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی است.
وی، با بیان اینكه امروز گفت و گو در خانواده ها به حداقل رسیده افزود: مساله خانواده از مهمترین مسائلی است كه با آن مواجه هستیم و برای همین گفت و گوی ملی خانواده و بین نسلی را به عنوان یكی از راهكارها برای عبور از شرایط موجود در دستور كار قرار داده ایم، گفت و گویی كه شنیدن اساس آن باشد و بر اساس آن حرف جوانان و نسل امروز را بشنویم و بتوانیم بسیاری از شرایطی كه به نادیده گرفته شدن نسل جوان منتهی شده را تغییر دهیم و ارتباط بین خانواده ها را گسترش دهیم.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امروز جوامع بسیاری در بحث هویت خانواده با چالش مواجه هستند كه یكی از بارزترین دلایل آن فضای مجازی است.
وی افزد: امروز افراد زمان بسیاری را در فضای مجازی صرف می كنند و ارتباطات چهره به چهره و خانوادگی كمتر شده و این اثرگذاری زیادی در نوع روابط و مباحث روحی و روانی افراد و شكل گیری شخصیت افراد دارد.
ابتكار گفت: در 2 دهه گذشته در خانواده ها به طور متوسط 2 ساعت گفت و گو بین افراد رد و بدل می شد كه امروز این میزان در دنیا و همچنین كشور ما به 20 دقیقه رسیده است.
او گفت: همه اینها از معضلات فضای مجازی است كه رفته رفته در حال غلبه پیدا كردن بر فضای واقعی است.
وی افزود: البته این بدان معنا نیست كه باید همه فضای مجازی را آسیب ببینیم بلكه باید بكوشیم كه با استفاده از این امكانات و ظرفیت های آن، توانمندی و آگاهی خود را افزایش دهیم.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالك زاده
6122 /1876