۵ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۸
کد خبر: 82807526
T T
۰ نفر
مشكل مالی، مانع حضور كماندار معلول سنندجی در اردوی تیم ملی

سنندج - ایرنا - امید محمدپور ورزشكار سنندجی و قهرمان معلول رشته تیر و كمان سنتی كشور بدلیل آنچه ضعف و مشكل مالی اعلام شد توان حضور در اردوی انتخابی تیم ملی در آبادان را ندارد.

به گزارش ایرنا، كادر فنی فدراسیون تیر و كمان، امید محمدپور، علیرضا مشحون و شیلان تخت فیروزه سه كماندار كردستانی را به اردوی تیم ملی كمان سنتی كشور كه در منطقه آزاد اروند شهرستان آبادان برگزار می شود، دعوت كرده و این تیراندازان باید از روز جمعه 6 بهمن در این اردو شركت كنند.
این اردو در منطقه آزاد اروند به منظور آمادگی برای حضور در مسابقات بین المللی جام ارس برگزار می شود و تا 12 بهمن ادامه دارد.
امید محمدپور كماندار توانمند سنندجی و دارنده مقام اول تیر و كمان سنتی كشور اعلام كرده بدلیل مشكل مالی توان حضور در اردوی تیم ملی را ندارد و هیات و همچنین اداره كل ورزش و جوانان هم در این خصوص كمكی به او نكرده اند.
وی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: اگر در اردوی تیم ملی حضور پیدا نكنم از شركت در مسابقات بین المللی جام ارس محروم خواهم شد.
محمدپور یادآور شد: امسال با هزینه خود در سه اردوی تیمی ملی شركت كردم كه فقط برای تامین سوخت خودرو شخصی ام پنج میلیون ریال از خودم هزینه كردم.
وی با بیان اینكه هیات تیراندازی با كمان استان كردستان بدلیل ضعف مالی توان كمك به ورزشكاران را ندارد، افزود: در سال جاری فقط 2 سری تیر و كمان سنتی از هیات گرفته ام.
محمدپور تاكید كرد: نیاز است اداره كل ورزش و جوانان حمایت جدی از ورزش تیر و كمان و هیات داشته باشد.
امید محمدپور معلم جوان سنندجی در تصادفی در سال 89 دچار ضایعه نخاعی شد و بعد از چند عمل جراحی كه روی او انجام گرفت توانست زندگیش را روی ویلچر به عنوان یك معلول ادامه دهد.
شرایط جسمی او مانع از آن نشد كه ورزش را رها كند بلكه با توجه به استعدادی كه داشت خیلی زود توانست عناوین زیادی را در مسابقات كشوری كسب كند.
او به عنوان یك ورزشكار معلول و تازه كار توانست در رقابت با دیگر تیراندازهای با تجربه و دارای سلامت جسمی كشور به برتری رسیده و در حال حاضر رنكینگ اول كشور را در رشته كمان سنتی در اختیار داشته باشد.
رئیس هیات تیراندازی با كمان كردستان در این رابطه با بیان اینكه محمدپور از هیات تقاضای كمك نكرده است، گفت: با وجود كمبود بودجه و ضعف مالی در صورت توان تلاش می كنیم او را برای حضور در اردوی تیم ملی یاری كنیم.
آرش مشحون با بیان اینكه هیات تیراندازی با كمان استان فقط توان پرداخت هزینه شركت ورزشكاران در چند مسابقه محدود را دارد، اضافه كرد: امسال به هر ورزشكار 20 تیر تحویل داده شد كه هزینه هر تیر حدود 350 هزار ریال است.
وی هزینه فعالیت در این رشته ورزشی را بالا خواند و یادآور شد: خرید كمان و تجهیزات با كیفیت حدود 200 میلیون ریال هزینه دارد و در تمرین های حرفه ایی در طول یك ماه، تیرها كیفیت خود را از دست می دهد.
مشحون بزرگترین مشكل هیات تیراندازی با كمان استان را ضعف مالی دانست و اظهار كرد: امسال اداره كل ورزش و جوانان حدود 120 میلیون ریال به این هیات كمك كرده كه نسبت به سال گذشته مبلغ بسیار خوبی است.
وی این ضعف مالی را نتیجه نبود حامی بخش خصوصی دانست و گفت: در صورتی كه این مشكل رفع شود پیشرفت بسیار زیادی در این رشته ورزشی برای استان كردستان حاصل می شود.
وی از كردستان به عنوان یكی از پایه های اصلی ورزش تیراندازی با كمان در كشور یاد كرد و افزود: این ورزش در استان در طول چند سال دچار ركود شد اما با تلاش اعضای هیات از سال 92 پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است.
به گزارش ایرنا، 40 ورزشكار تیراندازی با كمان سازمان یافته و بیمه شده در استان كردستان مشغول به فعالیت ورزشی هستند كه 23 نفر از آنان در شهرستان سنندج حضور دارند.
خبرنگار: وریا كرمی**انتشار: مجید سلیمانی
7355/9102
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش