۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۰۵
کد خبر: 82804612
T T
۰ نفر

لاوروف: رهبری روسیه از لغو برجام پیروی نمی كند

۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۰۵
کد خبر: 82804612
لاوروف: رهبری روسیه از لغو برجام پیروی نمی كند

مسكو - ایرنا - وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام كرد: اقدامات آمریكا علیه برجام و سایر توافق های بین المللی بسیار ناگوار است و رهبری روسیه از چنین تصمیمی پیروی نمی كند.

به گزارش ایرنا، لاوروف در پاسخ به پرسش روزنامه كامرسانت چاپ مسكو مبنی بر اینكه آیا لغو برجام به نفع روسیه نخواهد بود، گفت: چنین طرز تفكری وجود دارد، اما رهبری روسیه از آن پیروی نمی كند.
وی افزود: بسیاری از كارشناسان سیاسی می پرسند چرا از وضعیت پیرامون برجام ناراحت هستیم، هر قدر این وضعیت بدتر باشد، بهتر است؛ از این طریق آمریكا ناتوانی خود را در اجرای توافق ها و نقش مخرب در امور جهانی نشان می دهد.
لاوروف گفت: اما مساله این نیست، اگر تاروپود توافق های به دست آمده توسط كشورهای پیشرو در مسائل و مناقشه های مختلف از بین برود، در آن صورت هر كشوری راه خود را می رود.
وی ادامه داد: این مساله بسیار ناراحت كننده خواهد بود، من چنین وضعیتی را در مورد ایران، سوریه، لیبی، یمن یا شبه جزیره كره، غیرقابل قبول می دانم.
لاوروف گفت: در مورد مساله هسته ای شبه جزیره كره در سال 2005 توافق به دست آمد و خواسته هایی از رهبر كره شمالی به طور واضع قید شد، اما آمریكا دو هفته پس از آن حساب های بانكی این كشور را مسدود كرد.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان كرد: می توان بی پایان در باره منصفانه بودن موضع كره شمالی و نادرست بودن خواسته آمریكا، بحث كرد، اما واقعیت تغییر نمی كند، توافق به دست آمده و رویارویی متوقف شده بود، اما دیدیم كه توافق اجرا نشد.
براساس اطلاعات رسانه ها، در حالی كه ایران به توافق هایی در چارچوب برجام پایبند است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا با زیر سوال بردن این توافق بین المللی، علیه آن موضع گیری كرده است.
اروپام**391* 1346**رحمت الله خدادادی**انتشاردهنده: محسن شریفی**

برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینك زیر وارد كانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

سرخط اخبار جهان