۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۱۹
کد خبر: 82803545
T T
۰ نفر

برگزاري يادواره شهداي 30 دي قوچان

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۲:۱۹
کد خبر: 82803545
برگزاري يادواره شهداي 30 دي قوچان

مشهد – ايرنا – آيين يادواره شهداي 30 دي مسجد جامع قوچان، يكشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولان اين شهرستان برگزار شد.

دستيار ويژه فرمانده سپاه امام رضا (ع) در اين مراسم گفت: راه شهدا پايمال شدني نيست و جبهه باطل نتوانسته اين راه جاودان و ماندگار را از بين ببرد و امروز نيز همان منطق شهدا ادامه دارد.
سرتيپ دوم پاسدار حسينعلي يوسفعلي زاده با يادآوري اينكه نظام سلطه و رژيم منحوس پهلوي كمر به نابودي دين و محو آثار خداپرستي در ايران بسته بود، بيان كرد: امروز با پيروزي انقلاب اسلامي طبيعي است كه نظام سلطه چشم ديدن موشك‌هاي قاره‌پيماي جمهوري اسلامي و منطق تن به ذلت ندادن مردم ايران اسلامي را نداشته باشد.
وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي در حال ورود به 40 ‌سالگي و سن كمال است، گفت: دشمنان انقلاب اگر مي‌توانستند يك ساعت هم اجازه نمي‌دادند اين انقلاب ادامه پيدا كند اما اين ملت نشان داد كه حضور دارد و ثابت‌قدم مي‌ايستد.
شهيد كريمي و غلاميان به عنوان اولين شهداي انقلاب اسلامي در قوچان، 30 ديماه 57 پس از تحصن آرام مردم اين شهر در اعتراض به ظلم و ستم رژيم شاهنشاهي در مسجد جامع اين شهر به محاصره نيروهاي شهرباني رژيم درآمده و با تير مستقيم آنان به شهادت رسيدند.
يادواره شهداي ۳۰ دي قوچان به ياد اين دو شهيد والامقام و ۹ شهيد ديگر انقلاب اسلامي اين شهرستان برگزار شد .
شهرستان 180 هزار نفري قوچان در فاصله 137 كيلومتري مشهد مقدس قرار دارد.
كانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دسترسي و دريافت سريع و فوري به اخبار منتخب در همه حوزه‌هاي خبري و تصويري فعال است.
خبرنگار: حبيبه احسني ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
7501/5132

سرخط اخبار استان‌ها