۳۰ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴
کد خبر: 82801713
T T
۰ نفر
كرسی های تلاوت در جزیره قشم برپا می شود

قشم - ایرنا - دبیر ستاد طرح ملی تلاوت قرآن كریم كشور گفت: همزمان با سومین دوره رقابت های قرآنی شوق تلاوت در قشم و با حضور نخبگان طرح ملی تلاوت قرآن كریم كشور، كرسی های تلاوت در مسجدها و مدرسه های این جزیره برپا می شود.

حسین مقدم كیا روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این كرسی ها در آستانه برگزاری رقابت های شوق تلاوت در جزیره قشم افزود: ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، ایجاد روحیه الفت و نزدیكی با قرآن از جمله اهداف برگزاری كرسی های تلاوت در جزیره قشم است.
وی ادامه داد: برگزاری كرسی های تلاوت قرآن كریم انگیزه مردم را جهت آموزش تلاوت قرآن بالا می برد و از طرفی نیز باعث افزایش آمادگی قاریان نوجوان و جوان برای حضور در عرصه های ملی و بین المللی قرائت قرآن مجید می شود.
مقدم كیا با بیان اینكه كرسی های تلاوت قرآن كریم پیرو منویات مقام معظم رهبری برای اشاعه فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف مردم برپا می شود، افزود: تلاوت قرآن كریم پیش از انقلاب اسلامی مهجور بود اما پس از انقلاب با رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری این نورانیت در جامعه به ظهور رسید.
وی تاكید كرد: قرائت های معناگرا و اثرگذار محور كرسی های تلاوت است تا صوت زیبای تلاوت قرآن كریم دل های مومنان را بیش از پیش جذب معارف نورانی این كتاب مبین كند.
سومین دوره رقابت های قرآنی شوق تلاوت با شركت 76 نخبه قرآنی سوم تا ششم بهمن ماه امسال درقشم برگزارمی شود.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
تنظیم و انتشار: حسین آزاد منجیری
7500

سرخط اخبار استان‌ها