۳۰ دی ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 82801320
T T
۰ نفر

آلودگی هوای سنندج به 14 برابر حد مجاز رسید

۳۰ دی ۱۳۹۶، ۹:۲۱
کد خبر: 82801320
آلودگی هوای سنندج به 14 برابر حد مجاز رسید

سنندج - ایرنا - رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره كل حفاظت محیط زیست كردستان گفت: آلودگی هوای سنندج صبح شنبه با رسیدن به 14 برابر حد مجاز (500 شاخص آلودگی هوا) در وضعیت خطرناك قرار گرفت.

كژال حبیب زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اكنون ذرات معلق با قطر كمتر از 2.5 میكرون در سنندج هفت برابر حدمجاز و ذرات معلق با قطر 10 میكرون 14 برابر حدمجاز و این روند افزایش ذرات معلق صعودی است.
وی اضافه كرد: این وضعیت هوایی برای تمامی افراد خطرناك است و به بیماران قلبی و عروقی و افرادی كه مشكلات تنفسی دارند توصیه می شود از منزل خارج نشوند.
حبیب زاده با اشاره به گسترش این گرد و خاك در دیگر شهرستان های استان گفت: هم اكنون علاوه بر سنندج، آلودگی هوا در كامیاران نیز بیشتر از حد مجاز بوده و در دیگر شهرستان ها وضعیت عادی است.
آلودگی هوای امروز علاوه بر ذرات 10 میكرون ناشی از ذرات PM 2.5 هم بوده است، ذرات 2.5 میكرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات 10 میكرون دارد چون تا عمق ریه ها نفوذ می كند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.
طبق اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش كردستان روز شنبه مدارس شهرستان سنندج و منطقه كلاترزان در تمامی مقاطع به دلیل آلودگی هوا تعطیل است.
سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت مركز استان كردستان است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی**انتشار: امید بهمنی
3020/ 6108