۳۰ دی ۱۳۹۶، ۸:۱۱
کد خبر: 82801214
T T
۰ نفر
گرد و غبار ديد افقي را در قصرشيرين به 400 متر كاهش داد

قصرشيرين- ايرنا- ورود سامانه اي ناپايدار و يك توده هواي غبارآلود كه روز گذشته آسمان قصرشيرين را فرا گرفت، ميزان ديد افقي را در اين شهرستان مرزي در صبح روز شنبه به 400 متر كاهش داد.

سرپرست اداره هواشناسي قصرشيرين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهارداشت: هم اكنون ميزان ديد افقي در اين شهرستان مرزي، 9 هزار و 600 متر از حد استاندارد يك هواي سالم (10 هزار متر) كمتر است.
اميرپرويز نجفي، دماي فعلي هواي قصرشيرين را 9 درجه سانتيگراد بالاي صفر و ميزان رطوبت موجود در هوا را نيز 65 درصد اعلام كرد.
براساس نقشه هاي پيش يابي اداره كل هواشناسي كرمانشاه، گرد و غبار و ناپايداري هوا تا اواخر وقت امروز در جو منطقه حاكم است.
گرد و غبار مشكلاتي را براي مرزنشينان زلزله زده كه در چادرها اسكان حضور دارند، ايجاد كرده است و اين امر سلامت جاني آنان را تهديد مي كند.
از ابتداي امسال تاكنون قصرشيرين در مجموع 83 روز درگير گرد و غبار بود كه اين ميزان در فروردين هشت، ارديبهشت 18، خرداد هفت، تير 10، مرداد 10، شهريور پنج، مهر سه، آبان 12، آذر 2 و دي نيز هشت روز به ثبت رسيده است.
پارسال نيز شهرستان مرزي قصرشيرين در مجموع 119 روز درگير پديده گرد و غبار بود.
براساس گزارش خبرنگاران ايرنا، گرد و غبار همچنين در شهرستان هاي سرپل ذهاب و گيلانغرب نيز ديد افقي را كاهش داده است و مشكلاتي را براي اين مناطق زلزله زده ايجاد كرده است.
گرد و غبار موجود در هواي منطقه به ويژه نواحي مرزي كشور نتيجه وزش باد شديد در بيابان هاي عراق است كه پس از مدتي وارد آسمان شهرهاي مرزي و موجب آلودگي هواي اين مناطق و ديگر شهرهاي كشور شده است.
شبكه بهداشت و درمان قصرشيرين نيز از شهروندان به ويژه افراد مسن، كودكان و بيماران قلبي و تنفسي درخواست كرد به علت آلودگي هوا و وجود ريزگردها در آسمان شهر، از ورود به فضاي باز و آزاد خودداري و در صورت لزوم از ماسك استفاده كنند.
قصرشيرين در غرب كرمانشاه با بيش از 27 هزار تن جمعيت و 186 كيلومتر مرز با عراق در چند سال اخير برخي از روزها، درگير گرد و غبار و آلودگي هوا ناشي از پديده ريزگردها بوده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنين باباخاني ** انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها