۲۹ دی ۱۳۹۶، ۵:۲۱
کد خبر: 82800533
T T
۰ نفر
فرود اضطراری یك فروند هواپیمای مالزی در فرودگاهی در شمال استرالیا

كوالالامپور- ایرنا- یك فروند هواپیمای مسافربری شركت هواپیمایی مالزی به علت نقص فنی مجبور شد در فرودگاه آلیس اسپرینگز واقع در شمال استرالیا فرود اضطراری داشته باشد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، هواپیمای ام اچ 122 مالزیایی با 224 نفر مسافر كه شب گذشته از فرودگاه سیدنی ( مركز استرالیا) به مقصد كوالالامپور پرواز كرده بود، به علت بروز ناگهانی نقص فنی مجبور به تغییر مسیر و فرود در فرودگاه مزبور شد.
آلیس اسپرینگز یا استرالیای مركزی یكی از پنج ناحیه ایالت قلمرو شمالی استرالیاست.
شبكه ای بی سی استرالیا در این زمینه گزارش داد: خلبان این هواپیما گفت كه موتور سمت راست هواپیما در ارتفاع 36 هزار پا (بیش از 10 هزار متر) به یكباره شروع به سرو صدای زیادی كرد كه وی به همین دلیل مجبور به كاهش ارتفاع تا 24 هزار پا (بیش از 7 هزار متر) و تغییر مسیر و فرود اضطراری برای نجات جان مسافران شده است.
هواپیماهای مسافربری معمولا در ارتفاع 25 تا 39 هزار پا ( 7600 متر تا 11900 متر) پرواز می كنند.
این خلبان توانست هواپیمای جت A330-300 را با مهارت لازم درحالیكه فقط یك موتور هواپیما كار می كرد به سلامت به زمین بنشاند.
شركت هواپیمایی مالزی نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد این هواپیمای مسافربری به دلیل نقص فنی ناگزیر از اقدام به فرود اضطراری شده است.
یك فروند هواپیمای مالزی كه در 8 مارس 2014 (اسفند 1392) با 239 سرنشین كه دو نفر از آنها ایرانی بودند، ساعتی پس از ترك فرودگاه كوالالامپور به مقصد پكن ناپدید شد و تلاش‌های حدود 30 كشور دنیا برای یافتن بقایا یا ردی از این بوئینگ 777 تاكنون بی‌نتیجه مانده است.
آساق**1599** انتشار: مریم شفیعی

سرخط اخبار جهان