۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82798792
T T
۰ نفر
ازدحام متقاضیان كارت ملی هوشمند در اداره پست مشهد و كندی سرورها

مشهد-ایرنا- مدیركل پست خراسان رضوی گفت: كندی در شبكه ارتباطی سرورهای اصلی سازمان های غیرپستی، موجب ازدحام جمعیت متقاضی دریافت كارت ملی هوشمند در اداره پست مركزی مشهد شده است.

محمد شفیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ازدحام جمعیت در چند روز گذشته تنها در برخی ساعات در این اداره وجود داشت كه البته با پیگیری های به عمل آمده بزودی این مشكل رفع می شود.
وی گفت: روزانه حدود هزار و 500 نفر برای امور مربوط به كارت ملی هوشمند به اداره پست مركزی واقع در خیابان عدل خمینی مشهد مراجعه می كنند كه 600 نفر از این افراد متقاضی ثبت نام هستند و حدود 900 نفر نیز برای دریافت كارت ملی هوشمند به این مكان مراجعه می كنند.
مدیركل پست خراسان رضوی خاطرنشان كرد: این استان از نظر توزیع كارت ملی هوشمند، جایگاه قابل قبولی در میان استانها ندارد و از برنامه پیش بینی شده در این خصوص عقب است.
وی در عین حال افزود: كلیه زیرساختها برای تامین و توزیع كارت ملی هوشمند در خراسان رضوی آماده شده است و با توجه به اینكه مراجعه در این رابطه در پایان سال افزایش خواهد یافت، پیش بینی لازم برای تقویت و پایداری ارائه خدمات در درگاههای مربوطه انجام شده است.
بر اساس اعلام اداره كل ثبت احوال خراسان رضوی تاكنون تنها 42.3 درصد جمعیت واجد شرایط در این استان، معادل یك میلیون و 990 هزار نفر، نسبت به درخواست دریافت كارت ملی هوشمند اقدام كرده اند.
جمعیت واجد شرایط دریافت كارت ملی هوشمند در خراسان رضوی چهار میلیون و 700 هزار نفر است و تا كنون برای یك میلیون و 808 هزار نفر كارت ملی هوشمند صادر شده است.
103 دفتر پستی و پیشخوان در سطح استان خراسان رضوی برای اخذ درخواست كارت ملی هوشمند فعالیت دارند و روزانه ظرفیت دریافت و ثبت نام هشت هزار و 550 درخواست در این رابطه در خراسان رضوی فراهم شده اما میزان درخواست كنونی شهروندان چهار هزار و 500 مورد در روز است.
بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال، صدور كارت هوشمند ملی از زمان نهایی شدن درخواست در دفاتر پستی و پیشخوان حدود 25 روز طول می كشد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3221/5132

سرخط اخبار استان‌ها