۲۱ دی ۱۳۹۶، ۲۲:۳۰
کد خبر: 82793019
T T
۰ نفر
بشار اسد: پيروزي هاي ارتش سوريه با همكاري روسيه و متحدانش عامل شكست توطئه غربي بود

دمشق- ايرنا- «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه تاكيد كرد: پيروزي هاي مهمي كه ارتش سوريه با همكاري روسيه و ديگر متحدان خود در نبرد با تروريسم به دست آورد عامل مهمي در شكست توطئه هاي غربي ها و مزدوران آنان در اين كشور و منطقه بود

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه(سانا)؛ بشار اسد پنجشنبه در ديدار با 'الكساندر لاورنتيف'، نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه در امور سوريه و هيات همراه وي در دمشق اظهار داشت: اين پيروزي هاي مهم عامل مهمي در شكست توطئه هاي سلطه جويانه و تقسيمي بود كه غربي ها و مزدوران آنان در سوريه و منطقه در دستور كار قرار داده بودند.
رئيس جمهوري سوريه ادامه داد: پيروزي‌هاي اخير در سوريه در تقويت تلاش‌ها در راستاي ايجاد راه حل سياسي مسالمت آميز كه بتواند ثبات را به اين كشور برگرداند، نقش ايفا مي‌كند.
بشار اسد با اشاره به اهميت افزايش همكاري كشور سوريه و مسكو به ويژه در حوزه اقتصادي، گفت: موضع روسيه در حمايت از مردم سوريه در مبارزه با جنگ عليه تروريست، در تقويت روابط تاريخي بين دو كشور دوست كمك كرده است.
لاورنيف نيز در اين ديدار تاكيد كرد كه روسيه به ارائه هرگونه حمايت از سوريه و ملت آن در زمينه مبارزه با تروريسم و حفاظت از وحدت و حاكميت اين كشور يا در تلاش ها براي رسيدن به راه حل مسالمت آميزي بدون هيچگونه دخالت خارجي، ادامه مي دهد.
در اين ديدار همكاري دوجانبه در زمينه هاي متعدد به ويژه در چارچوب جنگ با تروريسم و روند مذاكرات آستانه و كنفرانس سوچي مورد بررسي قرار گرفت.
سوريه بيش از 6 سال است با حضور گروه هاي مسلح و تروريستي همچون داعش و جبهه النصره كه از سوي غرب و برخي كشورهاي منطقه حمايت مي شوند با بحران روبه رو است.
پيشروي هاي اخير ارتش سوريه و جبهه مقاومت در مبارزه با تروريسم و بيرون راندن عناصر تكفيري از اين كشور، غربي ها و حاميان منطقه اي گروههاي تروريستي - تكفيري را نگران كرده است.
خاورم**8005**3404**انتشار: محسن اسماعيلي

سرخط اخبار جهان