قدرداني دادستان كل كشور ازعملكرد دادستان هاي سراسركشور درناآرامي هاي اخير

تهران - ايرنا - دادستان كل كشور در نامه اي از دادستان هاي سراسر كشور به منظور مرزبندي در رفتار با معترضين و برخورد با مجرمين اغتشاشات و نا آرامي هاي اخير قدرداني كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از روابط عمومي دادستاني كل كشور، حجت الاسلام و المسلمين منتظري در نامه‌اي خطاب به دادستان‌هاي عمومي، انقلاب و نظامي سراسر كشور از تلاش‌هاي آن‌ها به منظور كنترل اغتشاشات و نا آرامي‌هاي اخير قدرداني كرد.
در اين نامه آمده است: حوادث اخير كه در آن مطالبه به حق مردمي از سوي برخي از عوامل منحرف مصادره و به سمت و سوي اغتشاش و ارتكاب جرم پيش رفت، مُهر تاييدي بود بر اينكه امنيت نعمتي است مجهول كه تا مخدوش نگرديده قدر آن شناخته نمي‌شود و دشمنان قسم خورده اين انقلاب همواره مترصد اختلال در امنيت كشور و ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي بوده و از هر فرصتي استفاده كرده و خواهند كرد و ما نيز به حكم وظيفه الهي و انقلابي مكلفيم در برابر نقشه‌هاي دشمن ايستاده و با صلابت و اقتدار مانع شويم اين انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتم .
دادستان كل دراين نامه افزود: از آنجا كه حضور به وقت و توام با اقتدار و شجاعت دادستان‌هاي محترم عمومي، انقلاب و نظامي سراسر كشور در هدايت و حمايت از نيروهاي امنيتي و انتظامي و مرزبندي در رفتار با معترضين و برخورد با مجرمين يكي از عوامل موثر در برگشت آرامش و امنيت بوده و موجبات رضايتمندي مردم و مسئولين را فراهم نموده است، لازم مي‌دانم از تلاش و حضور مستمر و حسن تدبير و مديريت آن‌ها و همچنين از ايثارگري و تلاش و زحمات نيروهاي امنيتي و انتظامي در برقراري آرامش سپاسگزاري نمايم .
حجت الاسلام منتظري در اين نامه آورده است: همانگونه كه اعلام شد نسبت به دستگير شدگان و متهمان فاقد سابقه كيفري بر اساس قانون همراه با رافت اسلامي و نسبت به عوامل اصلي از قبيل مرتبطين با بيگانگان و مرتكبين قتل و تخريب و تحريق بر اساس قانون و توام با قاطعيت و سرعت رسيدگي و همچنان مراقب حركات و توطئه هاي دشمنان و بدخواهان اسلام و انقلاب باشيد .
به گزارش ايرنا، در روزهاي اخير، تهران و برخي از كلانشهرها و شهرهاي كشور در اعتراض به آنچه از آن به عنوان مشكلات معيشتي و اقتصادي نام برده مي شد، شاهد برخي ناآرامي ها بود.
رئيس جمهوري اسلامي نيز يازدهم دي درجلسه هيات دولت، در واكنش به ناآرامي هاي اخير در كشور گفت: فضاي نقد، انتقاد و اعتراض درچارچوب قانون كاملا آزاد است و مردم ما فضاي تخريب و اغتشاش را نمي پذيرند.
اجتمام**1193 ** 1569
تنظيم:حسن حيدري ** انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه