۱۲ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۱۳
کد خبر: 82783641
T T
۰ نفر
روزنامه روسي: سياست هاي ترامپ در مورد روسيه نااميد كننده بود

مسكو - ايرنا - روزنامه كامرسانت چاپ مسكو نوشت: سياست هاي ترامپ در مورد روابط با روسيه نااميد كننده بود و وي به وعده هاي خود براي بهبودي روابط دوكشور عمل نكرد.

به گزارش ايرنا، روزنامه پرشمارگان كامرسانت روز سه شنبه نوشت: ترامپ را مي توان عامل اصلي نااميدي در سال 2017 براي مردم روسيه خواند.
اين روزنامه روسي يادآوري كرد: استراتژي جديد امنيت ملي آمريكا كه در آن روسيه از تهديدهاي اصلي براي آمريكا محسوب شده و تصميم براي ارسال تسليحات به اوكراين، تمام تصورات و اميدها را براي توانايي ترامپ براي بهبودي روابط مسكو و واشنگتن از بين برد.
به نوشته كامرسانت، مشكلات انباشته شده در روابط روسيه و آمريكا در ماههاي اخير كه كنگره آمريكا داراي روحيه ضدروسي و ترامپ به ظاهر طرفدار روسيه با بي ارادگي خود مسئول بروز آن بودند، را نبايد ناديده گرفت.
در گزارش اين روزنامه روسي خاطرنشان شده است: نمونه اي از وضعيت نابسامان حاكم بر روابط روسيه و آمريكا را مي توان در ديدار روساي جمهوري دو كشور در ماه نوامبر در ويتنام عنوان كرد.
كامرسانت با اشاره به مشكلات در سازماندهي ديدار پوتين و ترامپ در حاشيه اجلاس سران جامعه اقتصادي آسيا و اقيانوس آرام در دانانگ ويتنام نوشت: اعضاي هيات هاي سران دو كشور مسئول بروز اين مسائل شناخته شدند اما واقعيت اين است اگر رهبران روسيه و آمريكا مي خواستند و تمايل براي مذاكره با يكديگر داشتند، فرصت براي اين كار را مي يافتند.
اين روزنامه روسي نوشت: ترامپ در سال نخست دولت خود، دهها ديدار با سران كشورهاي مختلف داشت و به نقاط مختلف جهان سفر كرد اما ديدار و مذاكره كامل ميان سران روسيه و آمريكا برگزار نشد.
هيچ مشخص نيست كه در دوره ترامپ اجلاس سران برگزار شود يا خير و توافقنامه اي بين دو كشور به امضا برسد.
كامرسانت نوشت: از زمان فروپاشي شوروي و شكل گيري فدراسيون روسيه، روابط مسكو و واشنگتن هيچگاه تا اين حد سقوط نكرده بود؛ اما اين وضعيت ممكن است بسيار بدتر شود زيرا مخالفان ترامپ در جستجوي ردپاي روسي در انتخابات آمريكا هستند و اقدامات زيادي در پيش دارند.
اين روزنامه روسي در پايان خاطرنشان كرد: شكي نيست كه اگر لازم باشد ترامپ براي پيشبرد سياست هاي خود بدون هر گونه دودلي روابط با روسيه را براي كسب رضايت منتقدان خود فدا كند.
اروپام*391* 1346** خبرنگار: رحمت الله خدادادي

سرخط اخبار جهان