حماسه 9دي نتيجه ارزش هاي عاشورايي و راهبردهاي رهبر معظم انقلاب بود

شاهرود - ايرنا - معاون سياسي سپاه كشور گفت: حماسه 9 دي سال 88 براساس ارزش هاي عاشورايي ملت و راهبرد رهبرمعظم انقلاب اسلامي در جذب حداكثري و دفع حداقلي پيروز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، سردار رسول سنايي راد جمعه شب در آيين گرامي داشت حماسه 9 دي در حسينيه اعظم قلعه شاهرود افزود: سال 88 آمريكايي ها از پيشرفت ما و به بن بست خوردن سياست هاي منطقه اي خود به شدت نگران و توان برخورد نظامي و سخت را درخود نمي ديدند، بنابر اين فتنه را در دستور كار خود قرار دادند.
وي تاكيد كرد : دشمنان ايران اسلامي براساس تجربه هاي قديمي خود و سيلي محكمي كه خورده اند آموخته بودند كه ملت ايران در صورت هر اقدامي آن ها را ادب خواهند كرد.
وي با بيان اين كه استكبار به سركردگي اسراييل در سال 2006 در جنگ نيابتي سيلي محكمي از حزب الله لبنان خورد، ادامه داد: آنها در پاسخ به اين شكست ، پس از انتخابات سال 88 به فكر راه اندازي انقلاب رنگي در ايران بودند.
سردار سنايي راد گفت: متاسفانه در ايران هم بي پروايي برخي از بازيگران داخلي اين وسوسه را در آمريكايي ها ايجاد كرد تا انقلاب رنگي در ايران رقم بزنند.
اين مسئول ادامه داد: فتنه گران بر اين باور بودند كه اگر مردم را به كف خيابان ها آورده و به رهبري و نظام فشار بياورند ،به ابطال انتخابات كه از قبل طراحي شده بود خواهند رسيد.
وي بابيان اينكه فتنه گران يك سال قبل از انتخابات زمزمه هاي تقلب در انتخابات و عدم صيانت آرا را از تريبون ها مطرح مي كردند ، تاكيد كرد: اين پيام از داخل براي بيگانگان مخابره شد كه شايد در انتخابات تقلب صورت پذيرد وانقلاب هاي كارناوالي و رنگين را بتوانند در ايران اسلامي هم دامن بزنند.
سردار سنايي راد افزود: تمرين اردوكشي خياباني در آستانه انتخابات به بهانه ميتينگ هاي انتخاباتي انجام شد و يك رنگ را هم نماد خود قرار دادند.
وي با اشاره به اينكه طرح نفوذ بعد از دفاع مقدس در دستور كار دشمنان قرار داشته است ، ادامه داد : برخي از افراد دستگير شده در سال 88 كساني بودند كه به بهانه سرمايه گذاري پاي به ايران گذاشته بودند.
معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تاكيد كرد: يكي از دستگير شدگان كه بهانه سرمايه گذاري وارد كشور شده بود ، اطلاعات راهبردي خطوط انتقال گاز ما را به سرويس هاي جاسوسي داده بود .
سنايي راد گفت : برخي با اين روش رمز شورش را اعلام كردند كه اگر فلاني پيروز انتخابات نشد مردم به كف خيابان ها خواهند آمد .
وي يا بيان اينكه كسي كه وارد گود انتخابات مي شود بايد به ضوابط انتخابات گردن نهد، گفت: انتخابات همانند رفابت ورزشي است كه ممكن است يكي از طرف ها در مسابقه ببازد.
معاون سياسي سپاه كشور گفت: جالب است كه رهبر معظم انقلاب پس اعلام تقلب درنتايج انتخابات با سعه صدر خود تو دهني به اين افراد زده و فرمودند كه دلايل را گوش خواهند كردو دستور بازشماري را دادند كه تغييري پيش نيامد.
سنايي راد ادامه داد: اگر ابطال انتخابات و برگزاري دوباره آن پذيرفته مي شد ، از آن به بعد هر گروهي كه به نتيجه دلخواه نمي رسيد ، در خواست برگزاري دوباره آن را مي كرد كه البته رهبري با برخورد قاطعانه از راي مردم صيانت كردند.
وي 9 دي را خروش دوباره ملت پس از 8ماه قانون شكني و حرمت شكني روز عاشورا و اصل ولايت برشمرد.
معاون سياسي سپاه با بيان اينكه مردم در انتخابات به مسوولان رده بالاي كشور راي دادند نه به فتنه گران و قانون شكنان ،ادامه داد : سران فنته از نجابت رهبري و رافت نظام اسلامي سوء استفاده كردند .
وي گفت : رهبر معظم انقلاب براي فروكش كردن گرد و غبار فتنه صبر و بردباري پيشه كرده و بصيرت افزايي را دنبال مي كردند تا اينكه در 9 دي مردم بصيرت انقلابي خود را نشان دادند .
معاون سياسي سپاه كشور گفت: فتنه 88 بدون استفاده از قوه قهريه با تودهني مردم خنثي شد.
وي حماسه 9دي را تجربه اي براي آينده دانست و گفت: دراين رويداد عظيم رويش و ارتقاي بصيرت مردم باعث شد شمار مردم و به ويژه جوانان حاضر در اين حماسه از ميزان راي دهندگان به دو طرف بيشتر شود.
وي با بيان اين كه مردم در حماسه 9 دي نشان دادند كه با هيچ فردي پيمان اخوت نبسته اند و سابقه مسئوليت در نظام مصونيت براي افراد نمي آورد ، ادامه داد: بر طبق فرمايشات رهبري افرادي كه يك دهه مسئوليت داشته اند نمي توانند مخالف خوان انقلاب باشند.
وي گفت: برخي افراد كه مي گويند ليستي در جيب دارند كه از جيب در خواهند آورد بايد در زمان مسئوليت خود آن را در مي آوردند كه موثر باشد.
سنايي راد گفت: پس از شكست داعش ، آل سعود و سرويس هاي جاسوسي بيگانه سلطنت طلب ها و منافقان را دوباره سازمان داده اند تا به بهانه هايي در داخل آشوب به پا كنند.
وي با بيان اينكه امروز متاسفانه برخي از ادعا ها تحريك كننده است، ادامه داد: دولت بايد به خواسته بحق برخي از گروه ها توجه كند و متمركز بر رفع مشكلات معيشتي مردم شود و شعار اقتصاد مقاومتي را جامه عمل بپوشاند.
وي با بيان دشمنان داعش را براي توليد نفرت از اسلام و مسلمانان ساخته بودند ، گقت: استكبار پس از شكست داعش نقشه هاي جديدي را طراحي كرده كه خنثي ساختن آن ها نياز به هوشياري و وحدت مردم و مسوولان دارد .
سنايي راد تاكيد كرد: هرچند فتنه سال 88 مي تواند به شكل ديگري تكرار شود ، مردم به اين نتيجه رسيده اند كه بايد حق را ببينند نه افراد را ، چه بسا فتنه گري كه هدف باطلي را با پوشش حق به جانب دنبال كند.
وي ادامه داد : به شكرانه ارتقاي آگاهي مردم در 9دي ، چنانچه اكنون فردي دوباره اشتباهي را مرتكب شود به همان سرنوشت سران فتنه دچار خواهد شد.
معاون سياسي سپاه گفت: اگر كسي مسئوليت را براي خدمت بخواهد دعوا نياز ندارد، كساني كه به دنبال خدمت هستند هرگز دعوا نخواهند كرد.
وي گفت: حركت كنوني برخي از مسوولان سابق بسيار خطرناك است كه آرزو مي كنيم عاقبتشان ختم به خير شود.
سنايي راد افزود : برحي با ادعاي دفاع از عدالت ولايت را زير سئوال مي برند و قائل به اين هستند كه عدالت مقدم بر ولايت است در صورتي كه مطابق فقه اسلام نمي توانيم حقمان را از دادگاهي بگيريم مگر اين كه با تاييد يك فقيه منصوب شده باشد.
وي تاكيد كرد : اگر كسي منصوب رهبري را فاقد عدالت و غاصب يك مقام برشمرد ،منحرف شده است.
وي گفت: چرا اكنون كه قوه قضاييه چند دانه درشت را به دام انداخته و آن ها را محاكمه مي كند ، اين بازي ها شروع شده است؟
معاون سياسي سپاه گفت : كساني كه اين روزها ادعاهايي را بر عليه رييس قوه قضاييه مطرح مي كنند بايد ببينند چه كساني بازي هاي آن ها را بازتاب مي دهند .
سنايي راد بست نشستن را يك اقدام مغاير با اهداف نظام و ضديت با آن بر شمرد .
وي گفت: هنگامي كه كار ما موجبات خوشحالي دشمنان و منافقان را فراهم مي كند نياز به بازنگري در كاركردها دارد، كساني كه شادي دشمنان را فراهم مي كنند بايد ابراز شرمندگي كنند.
معاون سياسي سپاه گفت: مردم ما درمانگران خوبي هستند ، همانطور كه 9 دي فتنه اي راكه آمريكايي ها به آن دل خوش كرده بودند را درمان كردند.
در اين آيين علاوه بر جمع زيادي از مردم ، آيت الله اشرفي ،امامان جمعه شاهرود و روديان ،فرماندار، فرماندهان نظامي و انتظامي و تني چند از مسئولان شهرستان شاهرود حضور داشتند.
7358/6167 خبرنگار : سروش مولانا **** انتشار دهنده : محسن شاكري

سرخط اخبار استان‌ها