۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۴۲
کد خبر: 82778324
T T
۰ نفر
ايجاد بارقه هاي اميد در مناطق زلزله زده گيلانغرب با آغاز كار بازسازي

قصرشيرين- ايرنا- سرپرست فرمانداري گيلانغرب از ايجاد بارقه هاي اميد در مناطق زلزله زده اين شهرستان همزمان با آغاز كار بازسازي واحدهاي مسكوني خسارت ديده ناشي از زلزله اخير خبر داد.

فرهاد همتي روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازسازي و نوسازي مناطق زلزله زده گيلانغرب افزود: روند كار بازسازي در مناطق زلزله زده اين شهرستان از پيشرفت مطلوبي برخوردار است.
وي با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در بازسازي واحدهاي مسكوني، بر لزوم تسريع بخشيدن در اين امر با توجه به فرارسيدن فصل سرد سال تاكيد كرد.
وي بيان كرد: تاكنون 16 هزار و 700 واحد مسكوني در 192 روستاي گيلانغرب، كار ارزيابي خسارت آنها انجام شده است.
وي اضافه كرد كه با ارزيابي صورت گرفته، چهار هزار و 700 واحد مسكوني بايد دوباره احداث و 10 هزار و 700 واحد ديگر نيز بايد تعمير و بازسازي شود.
سرپرست فرمانداري گيلانغرب گفت كه بيش از 70 درصد واحدهاي مسكوني خسارت ديده ناشي از زلزه اخير تعميري از نوع سه ارزيابي شد و 30 درصد بقيه نيز از نوع يك و 2 است.
همتي اظهار كرد: همزمان آواربرداري در سطح 56 روستا نيز در حال انجام است كه تاكنون كار آواربرداري 450 واحد مسكوني انجام شد و 145 واحد نيز همزمان در 35 روستا در مرحله پي كني، 22 واحد در مرحله فنداسيون و ديوار چيني پنج واحد نيز تاكنون به پايان رسيد و آماده احداث سقف است.
وي افزود: براساس زمان بندي صورت گرفته، با تلاش مستمر، كار بازسازي واحدهاي مسكوني جلوتر از برنامه از پيش تعيين شده است و با توجه به فصل سرما و حجم خسارت وارده، انتظار است ستاد معين نسبت به تقويت گروه هاي بازسازي، حضور مستمر ناظر ستاد معين در روستاهاي آسيب ديده و تقويت نيروي انساني و همراهي و همكاري بانك هاي عامل در زمينه پرداخت تسهيلات و كمك هاي بلاعوض، اهتمام بيشتري داشته باشند.
وي بيان كرد: براي اسكان اضطراري زلزله زدگان ، قرارگاه خاتم الانبيا (ص) تاكنون نسب سكوسازي 666 واحد كانكس اقدام كرده است و 50 كانكس نيز به زلزله زدگان گيلانغرب اهدا شد.
وي در ارتباط با پرداخت تسهيلات بانكي به واحدهاي خسارت ديده هم گفت كه تاكنون تسهيلات بانكي مورد نياز به 80 درصد از پرونده هاي معرفي شده از سوي بنياد مسكن به بانك هاي عامل، به حساب سرپرستان خانوارها واريز شده است و مشكلي در خصوص موانع دست و پاگير اداري در شعب بانكي وجود نداشته است.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 كيلومتري بخش ازگله، 32 كيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب كرمانشاه تاكنون 620 كشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
اين زلزله به 10 شهرستان و يك هزار و 930 روستاي استان كرمانشاه خسارت وارد كرده و براساس ارزيابي هاي صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسكوني شهري و روستايي نيز آسيب كلي و جزئي ديده است.
7079/7398/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور**انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها