۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82777181
T T
۰ نفر
برخورد جدي با عرضه مصالح غير استاندارد به زلزله زدگان خراسان شمالي

بجنورد-ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان شمالي با اشاره به اينكه برخي گزارش ها حاكي از عرضه مصالح غيراستاندارد به زلزله زدگان اين استان است گفت: با اين تخلف ها به جد برخورد مي شود.

به گزارش ايرنا، محمدحسين علي نيا چهارشنبه در همايش زلزله كيفيت ساخت و مديريت بحران با تاكيد بر مصالح ساختماني استاندارد اظهار كرد: تلاش ما ساخت خانه هاي مقاوم براي زلزله زدگان است و به هيچ عنوان نبايد مصالح با كيفت پايين و غيراستاندارد پاي ساخت و سازها آيد.
وي با انتقاد از توليد و ورود مصالح غيراستاندارد به بازار گفت: بعضا شاهد عرضه پلي استايرن با چگالي پايين و يا توليد و عرضه تيرچه بلوك هاي غيراستاندارد هستيم كه بايد تلاش شود تا توليد اين مصالح متوقف و از ورود اين مصالح به بازار نيز جلوگيري شود.
وي گفت: از توان نيروي انتظامي در اين باره استفاده شده است تا از ورود مصالح غير استاندارد به استان جلوگيري شود البته تلاش داريم تا از توان دادستاني به عنوان مدعي العموم نيز براي برخورد با مصالح نامرغوب استفاده شود.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان شمالي افزود: اخيرا پنج واحد توليدي تيرچه بلوك مجوز استفاده و بهره برداي از علامت استاندارد را دريافت كرده اند.
وي با اشاره به اينكه اعتبارات و هزينه هاي زيادي در صنعت ساخت و ساز صرف مي شود گفت: هزينه هايي كه در ساخت و ساز ها صرف مي شود، سرمايه هايي ملي است بنابراين استفاده از مصالح ساختماني غيراستاندارد و با كيفيت پايين، خسارت به سرمايه هاي ملي به شمار مي رود.
وي افزود: استفاده از مصالح خوب و مرغوب و تلاش براي مقاوم سازي مسكن نه تنها هزينه نيست بلكه سرمايه است و در اين باره سازندگان و مهندسان بايد تلاش كنند تا با نظارت هاي خوب در مراحل مختلف ساخت، از سرمايه هاي ملي صيانت و حفاظت كنند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان شمالي گفت: با مقاوم سازي مسكن مي توان ميزان خسارت ها در حوادث احتمالي را كاهش داد و اصولا يكي از علت هاي اصلي در زياد بودن خسارت ها در حادثه ها عامل انساني است.
در زلزله 23 ارديبهشت ماه امسال، بيش از 14 هزار و 500 واحد مسكوني در 77 روستا و 3 نقطه شهري استان خسارت ديدند و در اين حادثه 2 هزار و 449 واحد در روستاها به علت شدت زلزله نياز به بازسازي پيدا كردند و در شهرها نيز 2 هزار و 500 واحد احداثي شناسايي شد و در روستاهاي استان 2 هزار و 92 واحد مسكوني و در شهرها هفت هزار و 520واحد مسكوني نياز به تعمير پيدا كرده است.
هم اكنون ساخت و ساز در مناطق زلزله زده با شتاب ادامه دارد.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها