۶ دی ۱۳۹۶، ۹:۲۳
کد خبر: 82776926
T T
۰ نفر
مهدي چمران:فعاليت جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در كشور موقتي نيست

اهواز - ايرنا - نايب رييس جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي (جمنا) با بيان اينكه فعاليت اين جبهه موقتي و منحصر به كار زمان برگزاري انتخابات نيست بيان كرد:پس از انتخابات ارديبهشت امسال فعاليت خود را با قوت بيشتري ادامه داديم و در استان ها نيز همين رويه ادامه مي يابد.

به گزارش ايرنا مهدي چمران سه شنبه شب در نشست خبري در ستاد مركزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي خوزستان در اهواز افزود: جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي يك گفتمان است و اين گفتمان بر مبناي اهداف و اصول انقلاب اسلامي و انقلابي گري كه مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است مي باشد.
وي گفت: ما پس از انتخابات ارديبهشت امسال ، كار خود را با قوت ادامه داديم و هم اكنون نيز با برگزاري نشست هاي استاني و كشوري در حال بررسي و آسيب شناسي نقاط ضعف، و تقويت نقاط برجسته هستيم.
چمران، با بيان اينكه جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي (جمنا) يك تشكيلات فراجناحي است ولي در عين حال تلاش مي كنيم همه احزاب و جناح هاي همسو را جمع كنيم بيان كرد: اين جبهه سياسي، نه دولتي است و نه وابسته به يك جناح خاص است؛ اين جبهه با خواست مردم نضج گرفت و اين مردم هستند كه اين جبهه را حمايت مي كنند.
وي در خصوص برگزاري مجمع عمومي سوم جمنا گفت: هنوز زمان برگزاري مجمع سوم مشخص نشده است.
اين فعال سياسي در ادامه با بيان اينكه جمنا در انتخابات گذشته موفق بود اظهاركرد: اين جبهه با وجود اينكه فرصت چنداني براي تبليغات نداشت ولي در انتخابات از راي بالاي حداقلي برخوردار بود و اين يك موفقيت قابل توجه بود.

* خوزستان در بهره مندي از آب سزاوارتر است
چمران در اين نشست خبري در پاسخ به سئوالي در خصوص موضوع انتقال آب از سرشاخه هاي كارون به استان هاي ديگر گفت: خوزستان در بهره مندي از آب سزاوارتر است و معتقدم بايد ابتدا نياز استان در اين زمينه تامين شود.
وي با اشاره به اينكه خوزستان در بخش هاي مختلف دچارعقب ماندگي است اظهاركرد:نبايد اجازه داد مشكلات اين استان بيشتر شود؛ خوزستاني ها در بهره مندي از منابع خدادادي خود بايد در اولويت باشند.
چمران با بيان اينكه در زمينه انتقال آب نبايد احساسي برخورد كنيم گفت: اين موضوع يك مساله تخصصي است ولي نبايد براي مردم خوزستان مشكل آفرين باشد.

* آمريكايي ها در برجام خلف وعده كردند
چمران با بيان اينكه آمريكايي ها در موضوع برجام خلف وعده كردند و زير امضاي خود زدند اظهاركرد: البته پيش بيني ما اين بود كه آمريكا قابل اعتماد نيست و اعتماد به آنان اشتباهي راهبردي است.
وي افزود: آمريكايي ها مدام از خروج از برجام حرف مي زنند در حالي كه ما به برجام پايبند هستيم و به همه تعهدات خود در اين معاهده عمل كرديم.
به گزارش ايرنا مهدي چمران در سفر 2 روزه به خوزستان علاوه بر ديدار با آيت ا... سيدمحمدعلي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز، و چند عضو خبرگان رهبري، با مسئولان و دست اندركاران جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در اهواز، خرمشهر و آبادان جلسه كاري داشت و از دهلاويه محل شهادت شهيد مصطفي چمران نيز ديدن و از مقام والاي اين شهيد تجليل كرد.
مصطفي چمران در 30 خرداد 1360 در منطقه دهلاويه در پنج كليومتري غرب سوسنگرد بر اثر اصابت تركش خمپاره مزدوران بعثي عراق به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
6065/ 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي

سرخط اخبار استان‌ها