۵ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۱۰
کد خبر: 82775983
T T
۰ نفر
792 پرونده قاچاق كالا و ارز در تعزيرات حكومتي استان اردبيل ثبت شد

اردبيل - ايرنا - مديركل تعزيرات حكومتي استان اردبيل از ثبت 792 پرونده قاچاق كالا و ارز در تعزيرات حكومتي استان در 9 ماهه سالجاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا حسين نجف‌زاده روز سه شنبه در حاشيه معارفه رئيس جديد تعزيرات حكومتي بيله سوار افزود: ارزش ريالي اين پرونده ها 62 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي با بيان اينكه استان اردبيل جزو استان هاي امن كشورمحسوب مي شود ، گفت: در حال حاضر طرح مبارزه با كالاهاي قاچاق سلامت محور در اولويت اقدامات مبارزه با قاچاق كالا و ارز مي باشد.
نجف زاده افزود: كالاهاي سلامت محور قاچاق، كالاهايي هستند كه در آزمون‌هاي استاندارد و يا آزمون‌هاي سازمان غذا و دارو نمي‌توانند مجوز لازم را كسب كرده و پذيرفته شوند و به همين علت اين كالاها از راه قاچاق وارد مي‌شوند.
مديركل تعزيرات حكومتي استان اردبيل گفت: سالانه يك ميليارد و 200ميليون دلار لوازم آرايشي به كشور وارد مي‌شود كه از اين ميزان 150ميليون دلار فقط از راه قانوني وارد و بيشتر لوازم آرايشي موجود با مارك‌ها و برندهاي خارجي مختلف غيرقانوني و تقلبي و قاچاق هستند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه از تعداد كل پرونده هاي قاچاق كالا و ارز در استان 20 درصد پرونده ها متعلق به شهرستان بيله سوار است ، تعداد پرونده هاي قاچاق كالا در اين شهرستان را 127 فقره عنوان كرد.
بيله سوار مغان در 175 كيلومتري شمال اردبيل و در منطقه مرزي با جمهوري آذربايجان واقع است.
خبرنگار: مينا ميرقاسمي**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
3006/ 1257

سرخط اخبار استان‌ها