۵ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۰۶
کد خبر: 82775978
T T
۰ نفر
62 مورد ساخت و سازغیرمجاز در خراسان شمالی قلع و قمع شد

بجنورد- ایرنا- مدیر كل امور اراضی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 453 مورد تغییر كاربری غیرمجاز در این استان شناسایی شد كه از این تعداد 62 مورد قلع و قمع شده است.

رضا جباران سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه از این تعداد 300 مورد ساخت و ساز قدیمی بوده است اظهار كرد: از مجموع حكم های قلع و قمع در سال جاری نیز 50 مورد آن مربوط به ساخت و سازهای جدید بوده است.
وی گفت: همچنین دراین مدت 195 مجوز تغییر كاربری برای طرح های غیركشاورزی و 295 مجوز تغییر كاربری برای طرح های كشاورزی نیز صورت گرفته است.
جباران درخصوص تغییر كاربری برای طرح های كشاورزی و غیر كشاورزی افزود: در این راستا هر ساختمانی كه از سال 74 به بعد ساخته و مجوز لازم را از سازمان جهاد كشاورزی نگرفته باشد براساس قانون باید در یك بازه زمانی سه ساله تعیین تكلیف شود.
مدیركل اموراراضی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی از سرعت روند شناسایی تغییر كاربری در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته 6 تا گشت حفظ كاربری داشته ایم كه امسال به هشت مورد افزایش پیدا كرده است.
جباران افزود: افرادی كه می خواهند در زمین كشاورزی تغییر و تبدیل انجام دهند باید به جهاد كشاورزی مراجعه كنند و یا با شماره 131 تماس بگیرد تا منجر به قلع و قمع نشود.
استان خراسان شمالی با 82 هزار بهره بردار 344 هزار هكتار عرصه كشاورزی دارد كه 11درصد گستره استان را تشكیل می دهد به طوری كه هر كشاورز تنها سه و نیم هكتار زمین برای كشت و كار دارد اما همین میزان زمین هم یكپارچه نیست.
/ 3007/7186/6042
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی ربابه صانعی

سرخط اخبار استان‌ها