۴ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۴۶
کد خبر: 82775096
T T
۰ نفر
ضريب نفوذ بيمه در خراسان شمالي بالاتر از ميانگين كشوري است

بجنورد-ايرنا- رئيس شوراي هماهنگي بيمه هاي خراسان شمالي با اشاره به اينكه ضريب نفوذ بيمه در جهان 6.2 درصد است گفت: ضريب نفوذ بيمه در اين استان 2.3 درصد است كه اين رقم در سطح كشور 2.2 درصد گزارش شده است.

به گزارش ايرنا علي وفا پيشه روز دوشنبه در نشست هم انديشي شوراي هماهنگي مديران بيمه استان با رسانه ها در باره گلايه ها از پرداخت خسارت هاي بيمه روستاييان خسارت ديده از زلزله 23 ارديبهشت ماه امسال گفت: 50 نفر از آسيب ديدگان از زلزله نسبت به برآورد خسارت ها معترض شدند كه درخواست براي بررسي و كارشناسي ميزان خسارت ها در دست پيگيري است.
وي افزود: 20 مورد از اين تعداد مربوط به واحدهايي است كه كارشناسي انجام نشده است كه بايد براي كارشناسي اقدام شود.

* نهادهاي دولتي ساختمان هاي خود را بيمه كنند
وفاپيشه با اشاره به تكليف براي بيمه كردن ساختمان هاي دولتي افزود: براساس دستورالعمل هيات وزيران دستگاه هاي دولتي مكلف هستند كه ساختمان ها و املاك خود را در برابر حوادث بيمه كنند و خوشبختانه بسياري از ادارات در استان ساختمان هاي خود را بيمه كرده اند.
رئيس شوراي هماهنگي بيمه هاي خراسان شمالي گفت: بيمه هاي استان در سال گذشته يكهزار و 710 ميليارد ريال حق بيمه دريافت كرده اند اما در همين مدت يكهزار و 350 ميليارد ريال غرامت خسارت به بيمه گذاران پرداخت شده است.

* بيمه ها جور كم كاري هاي ادارات را به دوش مي كشند
وي گفت: بر اساس قانون بخشي از حق بيمه دريافت شده از بيمه شخص ثالث به حساب وزارت كشور و وزارت راه و شهرسازي و 10 درصد نيز به حساب وزارت بهداشت واريز مي شود كه اين مبالغ بايد براي بهبود وضعيت راه ها و كمك به خسارت هاي حوادث رانندگي صرف شود.
وي تصريح كرد: بيمه ها 10 درصد از حق بيمه شخص ثالث را براي درمان رايگان آسيب ديدگان از حوادث رانندگي به حساب وزارت بهداشت واريز و در تامين هزينه هاي درمان و معالجه مصدومان حوادث رانندگي كمك مي كنند.
وي خاطرنشان كرد: وزارت راه و شهرسازي كه بخشي از حق بيمه شخص ثالث را دريافت مي كند، بايد براي بهبود وضعيت راه ها و جاده ها هزينه كند اما در استان همچنان شاهد وضعيت نامناسب راه ها هستيم.
رئيس شوراي هماهنگي بيمه هاي خراسان شمالي گفت: شركت هاي بيمه اي جور نواقص موجود را بر دوش مي كشند.
وفا پيشه در بخش ديگر سخنان خود درباره جايگاه صنعت بيمه در كشور گفت: صنعت بيمه نقش بسياري در توسعه اقتصادي جامعه دارد و كمك كار توسعه اقتصادي در كشور است.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها